Близо 6000 родители влязоха в детските градини

07.12.2023 10:44

Близо 6000 родители влязоха в детските градини от началото на тази учебна година, за да участват в различни занимания заедно с децата и педагогическите специалисти. Това бе една от новите дейности по проект „Равен достъп до училищно образование в условията на кризи" по ОП „Наука и образование за интелигентен растеж", който се разшири и в сферата на предучилищното образование, съобщиха от пресцентъра на МОН. 

Резултатите бяха отчетени на работна среща с експерти от МОН и регионалните управления на образованието, които представиха добри примери и практики. По отношение на детските градини по проекта се даде възможност за назначаване на педагогически и непедагогически специалисти за работа с деца от уязвими групи и специални образователни потребности.

С цел предотвратяване на отпадане от образователната система и по-активно присъствие на децата в предучилищните групи родителите бяха включени в разнообразни дейности – различни игри, тематични арт работилници, кулинарни състезания, беседи и др. В област Търговище например в такива се включиха 860 родители. Сред най-активните градини бяха 8 ДГ „Слънце" и 7 ДГ „Снежанка". Деца и родители твориха заедно с природни материали, засаждаха дървета, рисуваха пясъчни картини. Беше организирана специална игра „цветен парашут", чрез която се наблегна на екипната работа и синхрона в семействата.

В област Пазарджик, екипът на ДГ „Еделвайс" във Велинград постави на фокус мотивацията за образование и реализация. Там бяха проведени срещи на родители на деца от градината с успели в кариерата роми. Родители и деца се забавляваха заедно, като изработиха традиционна ромска носия.

В Благоевград ДГ „1 юни" организираха "Академия за родители", в която подготвиха вестник с най-често срещани проблеми в семейството и начините за тяхното разрешаване. Със съдействието на назначения по проекта логопед Детска градина "Звънче" в Петрич проведе логопедична терапия, включваща игри с емоции, превозни средства, различни празници от календара и изработване на изделия, свързани с тях.

Като добър пример от Видин бе дадена ДГ „Кокиче" в село Арчар. Срещите и организираните арт работилници са изиграли важна роля за включването на децата в образователната система и там не е имало нито едно отпаднало дете.

Като цяло всички експерти отчетоха, че семейства споделят, че са разбрали колко е важно децата да не прекъсват посещението в градината.

Чрез съвместните дейности между педагогически специалисти, деца и родители се е повишил интересът към образователния процес и са намалели отсъствията в предучилищния етап на образованието.

Други от Просветни

Великотърновския университет с втора Зимна школа по калиграфия за иконописци

За втора година Православният богословски факултет на Великотърновския университет организира Школа по калиграфия за иконописци. Проявата е част от Евтимиевите дни

Николай Вълканов: Няма форум с подобен научен капацитет - време е съветите ви да бъдат чути!

Няма форум с подобен научен капацитет - време е съветите ви да бъдат чути. Това каза зам.-председателят на КРИБ проф. Николай Вълканов, в чиято сграда NV Tower в София бе деветата церемония и "24

Оценка за дисциплината? От “връщате ни в комунизма” до “и в Италия е така”

Въвеждане на оценка за дисциплина в училище чрез промяна в Закона за предучилищното и училищното образование поиска синдикат “Образование” към КТ “Подкрепа”

Академичните оскари усмихнаха еврокомисар, вице, министри, ректори и студенти (Галерия)

Българските университети са лидер на Балканите по чуждестранни студенти. За да продължим да развиваме висшето образование министерството ще направи нова програма за привличане на студенти от трети

Министър Вълчев свика съвещание на регионалните управления на образованието

Елиминиране на формализма, намаляване на административната тежест и промяната от заучаване към функционалност на знанията на учениците. Това са част от приоритетите

>