Акад. Денков: Трябва финансирането да доведе до по-добро качество в образованието

04.12.2023 12:12
Николай Денков СНИМКА: Архив

Искам да обърна разговора към качеството на образованието в България, както на средното, така и на висшето, защото основна задача на всички, които се занимават с образование през последните години и ще се занимават с образование, ще бъде не само колко да бъде финансирането, а как това финансиране да доведе до по-добро качество. Това каза министър-председателят акад. Николай Денков на дискусия в Шуменския университет „Епископ Константин Преславски" с академичната общност, с основен акцент - висшето образование, посочва БТА.

Заплатите на учителите „от 2018 година тръгнаха нагоре", но е спорен отговорът на въпроса дали четири-пет години след това се е подобрило качеството на средното образование. „Да, започнахме важни инвестиции, но в същото време всички виждаме, че качествена разлика няма, няма този скок, който очакваме. И затова съм абсолютно категоричен, че заедно с инвестициите, заедно с финансирането, заедно трябва да дефинираме и това какви са индикаторите, по които мерим как се е подобрило качеството и с ръководства- като новото на университета, трябва заедно да планираме средствата и инвестициите така, че да вървим в тази посока, която предполага повишаване на качеството. Знам, че е трудно, но също така знам, че това е единственият начин да направим този скок напред, който е необходим на всички нас така, че и вие да се чувствате добре, а и ние да знаем, че сме изпълнили и нашия дълг към България", отбеляза акад. Денков.

Аз дълбоко вярвам, че Шумен като регион, както и Шуменският университет в частност, имат огромна перспектива за развитие, просто трябва да я използваме и да ви помогнем за това", посочи премиерът.

"Гледайки отстрани това, което се вижда, е, че Шуменският регион през последните години с неговата Индустриална зона тръгна напред, с перспективите за развитие на пътищата, които в момента вече не просто ги обсъждаме. В момента ги планираме, започваме да правим проекти за тях по отношение на свързаността между Гърция, България и Румъния, както и Варна – Русе, оттам към дунавския път. Всичко това вече поставя вашия регион не в края, не в дъното, не мястото между Варна и Русе, а мястото, в което се пресичат различните пътища и от което ще има нужда и България, и изобщо региона около нас, за да може да се развива напред. Проблемите са проблеми, но перспективата я има и целта на моето посещение е най-вече да ви дам знак, че трябва да работим заедно, за да може тази перспектива да стане реалност", допълни Денков.

В дискусията участваха още областният управител на Шумен проф. Добромир Добрев и заместникът му Нели Георгиева, кметът на община Шумен проф. Христо Христов и заместник-кметът по образование проф. Светла Станкова, допълват от пресцентъра, студенти и преподаватели.

Други от Просветни

Великотърновския университет с втора Зимна школа по калиграфия за иконописци

За втора година Православният богословски факултет на Великотърновския университет организира Школа по калиграфия за иконописци. Проявата е част от Евтимиевите дни

Николай Вълканов: Няма форум с подобен научен капацитет - време е съветите ви да бъдат чути!

Няма форум с подобен научен капацитет - време е съветите ви да бъдат чути. Това каза зам.-председателят на КРИБ проф. Николай Вълканов, в чиято сграда NV Tower в София бе деветата церемония и "24

Оценка за дисциплината? От “връщате ни в комунизма” до “и в Италия е така”

Въвеждане на оценка за дисциплина в училище чрез промяна в Закона за предучилищното и училищното образование поиска синдикат “Образование” към КТ “Подкрепа”

Академичните оскари усмихнаха еврокомисар, вице, министри, ректори и студенти (Галерия)

Българските университети са лидер на Балканите по чуждестранни студенти. За да продължим да развиваме висшето образование министерството ще направи нова програма за привличане на студенти от трети

Министър Вълчев свика съвещание на регионалните управления на образованието

Елиминиране на формализма, намаляване на административната тежест и промяната от заучаване към функционалност на знанията на учениците. Това са част от приоритетите

>