Галин Цоков: Данните показват връзка между степента на образование и доходите

15.11.2023 18:05
Галин Цоков СНИМКА: МОН

Данните показват пряка връзка между степента на образование, авторитета на висшето учебно заведение и нивата на доходи на кадрите на пазара на труда. Това каза министърът на образованието и науката проф. Галин Цоков по време на Младежки икономически форум „България в Еврозоната – перспективи и предизвикателства пред младите хора". Събитието се организира от студентския съвет на Университета за национално и световно стопанство, а в откриването му взе участие и ректорът на висшето училище проф. д-р Димитър Димитров, съобщиха от пресцентърна на МОН.

"Преди дни представихме данните от годишния доклад на ОИСР в сферата на образованието, които показват, че все още изоставаме в някои параметри", посочи министър Цоков. Той даде пример с дела на хората с висше образование. В България 30% от хората на възраст между 25 и 64 години имат висше образование, а в страните членки този дял е съществено по-висок. "С години в общественото пространство се говори, че имаме висок дял на висшистите, но данните показват, че това не е така. Тук е и и вашата роля като млади хора - да заразявате повече ваши връстници с опита ви и успехите, които постигате, за да тръгнат и те по стъпките ви", обърна се професорът към студентите. Цитирани бяха и данни на ОИСР, които показват, че в България 25-34-годишните работници с бакалавърска степен (или еквивалентна) печелят 81% повече от тези без гимназиално образование, а тези с магистърска или докторска степен (или еквивалентна) получават със 139% повече.

"Днес се учи не професия за цял живот, а как да бъдем успешни на пазара на труда. Трябва да променим и образовнието ни по този начин и да формираме много повече меки умения в учениците и студентите, които да им помогнат да са успешни в променящия се свят", подчерта Галин Цоков. Той допълни, че основна задача пред екипа му е да се промени и структурата на образованието, за да отговори на тези изисквания. "Заедно с това е важно и висшето образование да не изостава. Да имаме повече умни университети и внедрени дигитални решения насочени към развитие на компетентностите на младите хора", каза още проф. Цоков.

В рамките на участието си в конференцията той посочи и някои от плюсовете за младите хора от влизането на България в Еврозоната и отговори на актуални въпроси на студентите. Министърът получи плакет за подкрепата и участието в младежкия икономически форум.

Други от Просветни

Министър Цоков на 190-годишнината на Априловската гимназия: Всички трябва да работим за подобряване на образованието

Априловската гимназия и днес е едно от водещите иновативни училища в България. Това каза министърът на образованието и науката проф. Галин Цоков по време на честванетo на 190-годишнината от

Mинистър Цоков към 400 ученици от Габрово: Не позволявайте на дрогата да отнеме бъдещето ви

Не позволявайте на зависимости да отнемат бъдещето ви. С тези думи министърът на образованието и науката проф. Галин Цоков се обърна към близо 400 ученици в Габрово

Галин Цоков беше гост на интегриран STEM урок между две училища

Обикновено STEM обучението се свързва с технологиите, но този тип образование е и работа с ръцете – преживявания, междупредметно преподаване и изграждане на умения

Институтът INSAIT изпреварва Оксфорд и Харвард на световен форум за алгоритми

Българският институт INSAIT към СУ „Св. Климент Охридски" изпреварва университети като Харвард, Оксфорд и Принстън в един от най-престижните световни форуми в сферата на алгоритмите -ACM-SIAM SODA

Николай Денков поздрави наша ученичка, която представила проект на Нобеловите награди

"Да спечелиш първа награда на Европейския конкурс за млади учени и да те поканят да представиш изследванията си в програмата около връчването на Нобеловите награди - това е забележително признание и

>