Всеки ученик с безплатен офис пакет на Майкрософт на до 5 устройства

18.10.2023 13:06
Ученици Снимка: Pixabay

Всеки ученик в България може да ползва безплатно лицензиран офис пакет на Майкрософт на до 5 устройства. Такива лицензи имат и 67 500 учители. Това е заложено в действащия договор между Министерството на образованието и науката и технологичната компания, съобщиха от пресцентъра на Министерството на образованието.

Проектът на МОН за изграждане на единна национална идентификационна система в предучилищното и училищно образование, както и за „Дигитална раница“ за онлайн уроци, е един от най-големите в световен мащаб по отношение на внедряването над 1 милион лицензи за всички учители и ученици. Това стана ясно по време на среща на министъра на образованието и науката проф. Галин Цоков с директора на „Майкрософт България“ Калин Димчев. Данните са на компанията и са на база проекти за електронно обучение, реализирани с различни образователни институции по целия свят.

Министър Цоков акцентира на бързата реакция на компанията, която по време на пандемията от Ковид-19 e реагирала с ИТ решения, които да направят възможно онлайн обучението. „За нас като екип дигитализацията на образователната система е водещ приоритет и ние искаме да проучим най-добрите примери на глобално ниво и да обсъдим как да ги внедрим на национално“, обясни министър Цоков. По думите му затова и стратегически партньорства с водещите компании в света в тази сфера са от ключово значение.

Калин Димчев и Гергана Русева от ИТ компанията запознаха министъра и екипа му със световните новости в областта на дигиталното обучение, някои от които в момента все още се разработват. Според тях най-новите технологии, включително изкуственият интелект, могат да намерят място в образователния процес и да улеснят работата на учителите. Изкуственият интелект може да ги подпомогне при създаване и структуриране на съдържание, както и да предостави персонализирано обучение, като автоматично анализира индивидуалния напредък на всеки ученик. Например след анализа, той може точно да определи, на какво трябва да обърне внимание в подготовката си ученика, указвайки конкретните ресурси, които да помогнат и къде се нуждае от подобрение. Целта е не да се замести учителя, а да му спести време, което той сега изразходва за техническа и административна дейност, стана ясно по време на срещата.

Технологията би имала приложение и във висшето образование. Например може да се ползва за синтезиране и подбор на научни данни от бази като „Елзевир“. Така ще спести време на студента или докторанта в търсене на проверена информация от научни източници, но и ще гарантира недопускането на злоупотреби с ползване на Изкуствен интелект. Технологията вече може да засича плагиатство и да се ползва от преподаватели и дипломни ръководители при проверка на работите на студенти и докторанти.

В срещата участие взе и заместник-министърът на образованието и науката Наталия Митева.

Други от Просветни

Великотърновския университет с втора Зимна школа по калиграфия за иконописци

За втора година Православният богословски факултет на Великотърновския университет организира Школа по калиграфия за иконописци. Проявата е част от Евтимиевите дни

Николай Вълканов: Няма форум с подобен научен капацитет - време е съветите ви да бъдат чути!

Няма форум с подобен научен капацитет - време е съветите ви да бъдат чути. Това каза зам.-председателят на КРИБ проф. Николай Вълканов, в чиято сграда NV Tower в София бе деветата церемония и "24

Оценка за дисциплината? От “връщате ни в комунизма” до “и в Италия е така”

Въвеждане на оценка за дисциплина в училище чрез промяна в Закона за предучилищното и училищното образование поиска синдикат “Образование” към КТ “Подкрепа”

Академичните оскари усмихнаха еврокомисар, вице, министри, ректори и студенти (Галерия)

Българските университети са лидер на Балканите по чуждестранни студенти. За да продължим да развиваме висшето образование министерството ще направи нова програма за привличане на студенти от трети

Министър Вълчев свика съвещание на регионалните управления на образованието

Елиминиране на формализма, намаляване на административната тежест и промяната от заучаване към функционалност на знанията на учениците. Това са част от приоритетите

>