Близо 14 000 ученици усвоиха професии в реална работна среда

17.10.2023 12:18
Ученици СНИМКА: "24 ЧАСА"

Близо 14 000 ученици усвояваха тънкостите на различни професии по време на стажове в реална работна среда във фирми и предприятия в цялата страна в рамките на проекта „Ученически практики-2“ на Министерството на образованието и науката. Много от тях вече имат трудови договори и след завършването си са започнали постоянна работа в дружествата, в които са изкарали стажа си, съобщиха от пресцентъра на Министерството на образованието. 

Това стана ясно по време на заключителна работна среща между представители на МОН и на регионалните управления по образованието, организирана в рамките на проекта. Дейностите по него продължиха 29 месеца, в които ученици от професионални паралелки в гимназиите имаха възможност да развиват уменията си като трупат опит чрез работа в реална среда под ръководството на наставник от съответната фирма и на наблюдаващ учител в рамките на 240 часа. Всеки ученик, преминал успешно практиката си, получи еднократна стипендия от 372 лева.

Заради големия интерес от страна и на училищата, и на бизнеса, броят на гимназистите, участващи в стажовете, беше увеличен с над 20% в сравнение с първоначално планираното. В проекта се включиха общо 300 училища от всички области на страната.

3159 от гимназистите изкараха стажове в предприятия от приоритетни за икономиката сектори като електроника, електротехника, машиностроене, транспортни услуги, архитектура и строителство и др., каквато беше една от целите на проекта. Броят учениците, придобили опит в тези професионални направления, е с 636 повече от първоначално предвиденото.

Успешни ученически стажове се реализираха и в дейности като информационни технологии, счетоводство, услуги, автосервизи, хотелиерство, ресторантьорство, селско стопанство, работа в общинска администрация и др. На места ученици участваха в поддържането на автопарка на градския транспорт, както и в озеленяването на паркове и градини.

В рамките на проекта бяха създадени и 350 ученически учебно-тренировъчни фирми – с 6 повече от първоначално предвидените. В обученията, свързани с тяхното функциониране, се включиха 172 представители на бизнеса и науката.

Представителите на МОН и регионалните управления по образованието посочиха като препоръка за следващ етап от проекта актуализиране на размера на стипендията за участващите ученици, за да имат стимул повече гимназисти да се включат. Друг приоритет е още по-тясно взаимодействие между училищата и бизнеса, за да се адаптира обучението към нуждите на икономиката и пазара на труда.

Други от Просветни

Великотърновския университет с втора Зимна школа по калиграфия за иконописци

За втора година Православният богословски факултет на Великотърновския университет организира Школа по калиграфия за иконописци. Проявата е част от Евтимиевите дни

Николай Вълканов: Няма форум с подобен научен капацитет - време е съветите ви да бъдат чути!

Няма форум с подобен научен капацитет - време е съветите ви да бъдат чути. Това каза зам.-председателят на КРИБ проф. Николай Вълканов, в чиято сграда NV Tower в София бе деветата церемония и "24

Оценка за дисциплината? От “връщате ни в комунизма” до “и в Италия е така”

Въвеждане на оценка за дисциплина в училище чрез промяна в Закона за предучилищното и училищното образование поиска синдикат “Образование” към КТ “Подкрепа”

Академичните оскари усмихнаха еврокомисар, вице, министри, ректори и студенти (Галерия)

Българските университети са лидер на Балканите по чуждестранни студенти. За да продължим да развиваме висшето образование министерството ще направи нова програма за привличане на студенти от трети

Министър Вълчев свика съвещание на регионалните управления на образованието

Елиминиране на формализма, намаляване на административната тежест и промяната от заучаване към функционалност на знанията на учениците. Това са част от приоритетите

>