Изследователи от СУ са сред първите два процента от най-добрите учени в света

10.10.2023 14:57
Софийския университет "Св. Климент Охридски" СНИМКА: Архив

Общо 22-ма учени от Софийския университет "Св. Климент Охридски" са сред първите два процента от най-добрите учени в света за 2023 година, съгласно известната като Станфордска класация. Това съобщи пресцентърът на висшето училище.

Класацията групира всички изследователи в 22 научни области и в 176 подобласти. Тя е съставена въз основа на комплексен анализ, който обхваща информация за брой цитирания, H-индекс, коригиран в съавторство Hm-индекс, цитати на статии при различни позиции на авторство и други.

В класацията фигурират имената на учени от Софийския университет "Св. Климент Охридски", от Българската академия на науките и от други български университети. Българските изследователи са от различни области на науката и заемат челно място в класацията в съревнование с милиони свои колеги от цял свят.

Изявените учени от Софийския университет на базата на публикациите и цитиранията им през цялата им кариера са: акад. Николай В. Витанов (193 място в Обща физика), проф. Иван Христов (317 място в Оптоелектроника), проф. Валентин Попов (1090 място в Приложна физика), чл.-кор. Стойчо Язаджиев (1344 място във Физика на ядрото и елементарните частици) от Физическия факултет.

Учените от Факултета по химия и фармация в класацията са: доц. Мича Каравастева (405 място в Минно дело и Металургия), акад. Николай Денков (678 място в Химична физика), акад. Петър Кралчевски (1956-2000 г.) (1108 място в Химична физика), чл.-кор. Димитър Цалев (1222 място в Аналитична химия), проф. Васил Симеонов (1772 място в Околна среда), чл.-кор. Красимир Данов (1789 място в Химична физика), проф. Георги Вайсилов (1824 място в Химична физика), проф. Иван Б. Иванов (1935-2018 г.) (1838 място в Химична физика), проф. Ирина Караджова (2385 място в Аналитична химия) и д-р Ерик Кънчев (2955 място в Органична химия).

В класацията са и проф. Люк ван Гоол от INSAIT - Института за компютърни науки, изкуствен интелект и технологии към Софийския университет "Св. Климент Охридски" (254 място в Изкуствен интелект), проф. Иво Грабчев от Медицинския факултет (1477 място в Органична химия) и проф. Димитър Вакарелов от Факултета по математика и информатика (6204 място в Изкуствен интелект).

В класацията на учените на базата на цитиранията им през последната година, освен повечето от горните учени, присъстват и проф. Мартин Вечев от INSAIT (254 място в Софтуерно инженерство), д-р Марин Буков от Физическия факултет (395 място в Обща физика), проф. Славка Чолакова от Факултета по химия и фармация (1768 място в Химична физика), проф. Тодор Дудев от Факултета по химия и фармация (2006 място в Химична физика), и проф. Василий Гольцев от Биологическия факултет (2648 място в Ботаника).

Други от Просветни

Великотърновския университет с втора Зимна школа по калиграфия за иконописци

За втора година Православният богословски факултет на Великотърновския университет организира Школа по калиграфия за иконописци. Проявата е част от Евтимиевите дни

Николай Вълканов: Няма форум с подобен научен капацитет - време е съветите ви да бъдат чути!

Няма форум с подобен научен капацитет - време е съветите ви да бъдат чути. Това каза зам.-председателят на КРИБ проф. Николай Вълканов, в чиято сграда NV Tower в София бе деветата церемония и "24

Оценка за дисциплината? От “връщате ни в комунизма” до “и в Италия е така”

Въвеждане на оценка за дисциплина в училище чрез промяна в Закона за предучилищното и училищното образование поиска синдикат “Образование” към КТ “Подкрепа”

Академичните оскари усмихнаха еврокомисар, вице, министри, ректори и студенти (Галерия)

Българските университети са лидер на Балканите по чуждестранни студенти. За да продължим да развиваме висшето образование министерството ще направи нова програма за привличане на студенти от трети

Министър Вълчев свика съвещание на регионалните управления на образованието

Елиминиране на формализма, намаляване на административната тежест и промяната от заучаване към функционалност на знанията на учениците. Това са част от приоритетите

>