Без инфраструктура няма икономика, няма развитие, няма инвестиции, няма отбрана

28.08.2023 14:17 Петко Симеонов
Магистрала "Тракия" СНИМКА: Архив.

Престанах да следя българските новини.
Разбрах, че Иван Гешев е уволнен, а зная, че Бойко Борисов не е премиер, значи програмата на протестите и всенародните въстания от 20 и 21 година е изпълнена в първата си част, премахнати са двете пречки пред развитието на страната и сега се вихри - управлението по най-правилния начин! Нали така беше? "Да се махнат тия пък после все ще се нареди".
Тъй.

Понеже не следя новините, това личи и от въпросите ми, искам да запитам: До къде стигна строителството на "Хемус"? Как върви изграждането на тунела дето спираше завършването на магистрала "Струма"? Отпочнаха ли довършителните работи по магистралата от София до Калотина? Как върви тунела под Шипка? До къде стигна проектирането на тунела Петрохан? Какво става със скоростния път Ботевград-Видин?
Какво е положението с магистралата Русе-Велико Търново? Как върви магистралата Русе-Свиленград? А Русе-София? Какво става с изграждането на втория мост при Русе? Колко моста над Дунав ще строи правителството? А колко тунела ще прави през Стара планина и къде? И все пак - какво става с магистралата София-Гюешево? До къде стигна разширението на магистрала Тракия в участъка София-Пловдив, за което се говореше още при Симеон Дянков като финминистър? Нещо чува ли се за коридор 8?

Какво се прави по модернизацията на жп мрежата? Започна ли строителството на скоростния път София-Бургас? Навлязоха ли в проектна фаза скоростните пътища пътища София-Белград, София-Истанбул, София-Букурещ, София-Скопие-Тирана? Обновява ли се подвижния жп състав? Как върви съгласуването на нашето жп разписание с жп разписанията на съседните страни? България участва ли в създаването на общоевропейско жп разписание?

Питам първо за пътищата, защото не мога да си представя, че ще имаме проатлантическо правителство, без да се изгражда инфраструктурата, която ще ни прави физически принадлежащи или не към ЕС и НАТО. Няма как това правителство на истинската промяна да не знае, че без инфраструктура няма икономика, няма развитие, няма инвестиции, няма отбрана...

Не питам за всички болни места на пътната мрежа, както и за пристанищата и летищата, за състоянието на КПП, митниците, жп - аеро - авто гарите, за летищата, вкл. резервните...
Засега ще си спестя другите въпроси.

(От фейсбук)

Други от Лични

Политичесто или равноотдалечено правителство

Партиите в демокрацията са тези, които осъществяват (или поне би трябвало да осъществяват) връзката с „народните маси". Партиите чрез своите партийни структури са закопани сред хората и следва именно

Манол Пейков в потрес, сметката му за 3-седмичен престой на паркинг на летището е 1380 лв.

Манол Пейков плати 1380 лв. за триседмичния престой на автомобила му на паркинг на Летище "София" и сподели всички подробности около горчивия си опит във фейсбук: "Кацам на Летище София след

За истерията за хляба, пържолата и ДДС-то

Хайде хора, да кротнем топката на ценовата истерия, става ли? Ние всички сме медийни чеда и квот' ни каже телевизорът или ФБ -такова. Да, ама не, както казваше покойният Петко Бочаров

"Промяната" е жива, но за какво е виновен Найо?

Накичил е Кирил с микрофон, а за близо двете им години обща практика трябва отлично да знае, че той и неговите близки често са извън вербален контрол Първо, харесва ли ни или не, трябва да признаем

Пожарите в Лос Анджелис пораждат у мен много силна тъга

Пожарите в Лос Анджелис пораждат у мен много силна тъга. Преди малко повече от 30 години прекарах една незабравима академична година със стипендия на Фулбрайт в Калифорнийския университет в ЛА

>