Проф. Галин Цоков: Проблемът с ниските оценки може да обясним с обучението в електронна среда
Проблемът с ниските оценки на матурите не е само от тази година, това е тенденция от няколко години, може да я обясним с обучението в електронна среда. Това обясни министърът на образованието проф. Галин Цоков пред БНТ.
Според него ведомството прави задълбочен анализ, който ще обхване последните три години. "Ще търсим как резултатите са се променяли след 4, 7 и 10 клас", каза министърът.
Той коментира, че предстои промяна в учебните програми и промяна в оценяването. "Следващите години ще бъде късно, промяната трябва да започне от първи клас. Един от приоритетите ни е ранното детско развитие", каза той.
На въпрос "Защо се натоварват учениците на 13-14 години, а в университет влизат дори без изпит", Цоков отговори: Още в стъпването ми в длъжност си зададох въпроса защо причиняваме това на нашите деца. По думите му преди матурите в седми клас някои влизат в болница, някои не може да се явят, а други не показват на какво са способни от притеснение. "Проблемът е, че при приемането на закона през 2015 г. е записано, че се за прием в гимназия се вземат резултатите от НВО след седми клас. Това се превръща в жесток приемен изпит, води до напрежение сред родители и деца. Следващите седмици ще сме готови с промяна на тези изпити. Искаме да предложим решение на проблема или поне начало на решението, заяви просветният министър.
Според него изкуственият интелект може да помага на всеки учител, той е нова революция в нашата съвременност.