Намаляват оценките по време на срока, пазят матурите до месец

21.07.2023 18:40
Седмокласници влизат на изпит. Снимка: Архив

Да се намали броят на оценките, въз основа на които се формира срочната оценка за съответния учебен предмет, включително чрез премахване на изискването за провеждане на входно равнище на учениците за профилираната подготовка. Това е заложено в проект за изменение на наредбата за оценяване на резултатите от обучението на учениците, публикувана за обществено обсъждане.

Сред резултатите от промените е още да се въведат изисквания за броя на самостоятелните работи извън часа, чрез които да се гарантира съобразяване на обема им с възрастовите възможности на учениците и в крайна за целесъобразното им използване като естествено продължение на урока, стимулиращо развитието на ученика. Преодоляването на негативните тенденции, свързани с използването на самостоятелните писмени работи като санкция за ученика или като възможност да се довърши недовършената през часа работа, предпоставя необходимостта от нормативно определяне на обема им за една учебна седмица.

Да се разграничат задачите за писмена самостоятелна работа извън часа от изследователската проектна дейност, която учениците изпълняват индивидуално или в екип, за да се акцентира върху възможността да получат оценка за задачата, изпълнявана последователно и поетапно през по-продължителен период от време, предвижда още проектодокументът.

Очаква се да се намали административната тежест на Националния SТЕМ център, който съхранява оригиналите на изпитните работи от всички национални външни оценявания и матурите, като се определи срок за съхранение 1 месец от предаването им. Новата разпоредба не касае съхраняването на оценените изпитни работи в електронен вариант.

Промените, от една страна, повишават ефективността на процесите на учене и преподаване, а от друга, допринасят за намаляване на административната тежест на всички управленски нива, се казва в мотивите към документа.

Други от Просветни

Министър Цоков на 190-годишнината на Априловската гимназия: Всички трябва да работим за подобряване на образованието

Априловската гимназия и днес е едно от водещите иновативни училища в България. Това каза министърът на образованието и науката проф. Галин Цоков по време на честванетo на 190-годишнината от

Mинистър Цоков към 400 ученици от Габрово: Не позволявайте на дрогата да отнеме бъдещето ви

Не позволявайте на зависимости да отнемат бъдещето ви. С тези думи министърът на образованието и науката проф. Галин Цоков се обърна към близо 400 ученици в Габрово

Галин Цоков беше гост на интегриран STEM урок между две училища

Обикновено STEM обучението се свързва с технологиите, но този тип образование е и работа с ръцете – преживявания, междупредметно преподаване и изграждане на умения

Институтът INSAIT изпреварва Оксфорд и Харвард на световен форум за алгоритми

Българският институт INSAIT към СУ „Св. Климент Охридски" изпреварва университети като Харвард, Оксфорд и Принстън в един от най-престижните световни форуми в сферата на алгоритмите -ACM-SIAM SODA

Николай Денков поздрави наша ученичка, която представила проект на Нобеловите награди

"Да спечелиш първа награда на Европейския конкурс за млади учени и да те поканят да представиш изследванията си в програмата около връчването на Нобеловите награди - това е забележително признание и

>