Емилия Лазарова: Нужна е коренна промяна в обучението

30.06.2023 17:56
Емилия Лазарова КАДЪР: NOVA NEWS

„Нужна е коренна промяна в обучението, а това не може да стане без коренна промяна на учебните програми. Действащите учебни програми са натоварени с доста фактологичен материал и с доста съдържание, което да се запитаме дали точно това да учат децата”. Това заяви Емилия Лазарова - зам.-министър на образованието пред "Нова нюз".

Тя обясни, че за да се установи какво им трябва на днешните деца, е нужен анализ – да се види от къде идват тези постоянно слаби резултати в някои училища. „Регионите и училищата, където има масово слаб резултат, са едни и същи”, каза Лазарова.

Тя изреди някои от вероятните причини за ниските резултати на матурите – многото отсъствия на ученици, на учители, на извиняване без причина на отсъствията на учениците.

Макар да каза, че сегашните програми имат доста фатологичен материал, Лазарова смята, че фактологията в учебните програми не е чак толкова много. „Понякога се изучават и обясняват процеси по един предмет, а знанията, които са нужни на децата за обяснение на тези явления, се изучават на следващата или по-следващата година”, обясни Емилия Лазарова.

Тя посъветва сегашните млади хора да имат дигитално медийна грамотност, за да се ориентират в различна информация. Според нея децата трябва да решават казуси, за да имат интрегрално обучение.

Други от Просветни

Министър Цоков на 190-годишнината на Априловската гимназия: Всички трябва да работим за подобряване на образованието

Априловската гимназия и днес е едно от водещите иновативни училища в България. Това каза министърът на образованието и науката проф. Галин Цоков по време на честванетo на 190-годишнината от

Mинистър Цоков към 400 ученици от Габрово: Не позволявайте на дрогата да отнеме бъдещето ви

Не позволявайте на зависимости да отнемат бъдещето ви. С тези думи министърът на образованието и науката проф. Галин Цоков се обърна към близо 400 ученици в Габрово

Галин Цоков беше гост на интегриран STEM урок между две училища

Обикновено STEM обучението се свързва с технологиите, но този тип образование е и работа с ръцете – преживявания, междупредметно преподаване и изграждане на умения

Институтът INSAIT изпреварва Оксфорд и Харвард на световен форум за алгоритми

Българският институт INSAIT към СУ „Св. Климент Охридски" изпреварва университети като Харвард, Оксфорд и Принстън в един от най-престижните световни форуми в сферата на алгоритмите -ACM-SIAM SODA

Николай Денков поздрави наша ученичка, която представила проект на Нобеловите награди

"Да спечелиш първа награда на Европейския конкурс за млади учени и да те поканят да представиш изследванията си в програмата около връчването на Нобеловите награди - това е забележително признание и

>