Галин Цоков: Необходима е промяна в начина, по който се оценяват учениците

20.06.2023 19:22
Министър Галин Цоков Снимка: МОН

Оценяването в българските училища трябва да бъде повече насочено към измерване на умения и компетентности, а не за механично възпроизвеждане на знания. Това подчерта министърът на образованието и науката проф. Галин Цоков на среща със Сдружението на директорите в системата на образованието в България, съобщи пресцентърът Министерството на образованието и науката (МОН).

По думите на министъра МОН ще започне преглед на учебните програми, който ще бъде направен съвместно с учителите, за да се намали фактологическата натовареност за сметка на практическите знания и умения, застъпени в тях.

"Намираме се в момент, в който можем качествено да променим образователната система, като надграждаме добрите практики и елиминираме недостатъците, установени от опита", посочи проф. Цоков. По думите му подобни препоръки се посочват и в докладите на Организацията за икономическо сътрудничество и развитие. "Дигитализацията в обучителния процес дава много възможности, една от които е създаването на персонализирано съдържание, съобразено с нуждите на отделни ученици. Подобни иновации биха позволили да изведем обучението на друго ниво", каза образователният министър.

Сред основните теми на срещата бе и подготовката на бъдещите учители. "Факт е, че в системата на училищното образование има много натрупани проблеми, които трябва да решаваме от първия ден. Заедно с това обаче не трябва да спираме да работим за дългосрочни приоритети като подготовката на младите учители", заяви проф. Цоков. Той обърна специално внимание на практическата им подготовка и на нуждата от повече механизми, които да мотивират действащите учители да се включват активно в този процес.

Министър Галин Цоков обърна внимание на предучилищното образование като област, в която трябва да има индивидуален подход при планиране на политиките на национално ниво. Сдружението на директорите в системата на образованието постави още въпроси, свързани с бъдещите конкурси за училищни ръководители, започване на нови и разширяване на съществуващите програми, обмяна на опит между образователните институции и други.

В срещата участваха директори на училища и детски градини от страната, както и екипът на политическото ръководство на министерството.

Важно е да се приеме стандарт за качество на образованието и учебните програми да са свързани с формирането на умения, каза образователният министър Галин Цоков на 16 юни в отговор на парламентарен въпрос от народния представител Елисавета Белобрадова. Тя попита също смята ли проф. Цоков да започне работа по промяна на начина, по който се оценяват учениците и предвижда ли се преразглеждане на учебните програми, както и дали се обмисля някакъв допълнителен механизъм за подкрепа на учениците, на които им е трудно да се справят с уроците.

Други от Просветни

Министър Цоков на 190-годишнината на Априловската гимназия: Всички трябва да работим за подобряване на образованието

Априловската гимназия и днес е едно от водещите иновативни училища в България. Това каза министърът на образованието и науката проф. Галин Цоков по време на честванетo на 190-годишнината от

Mинистър Цоков към 400 ученици от Габрово: Не позволявайте на дрогата да отнеме бъдещето ви

Не позволявайте на зависимости да отнемат бъдещето ви. С тези думи министърът на образованието и науката проф. Галин Цоков се обърна към близо 400 ученици в Габрово

Галин Цоков беше гост на интегриран STEM урок между две училища

Обикновено STEM обучението се свързва с технологиите, но този тип образование е и работа с ръцете – преживявания, междупредметно преподаване и изграждане на умения

Институтът INSAIT изпреварва Оксфорд и Харвард на световен форум за алгоритми

Българският институт INSAIT към СУ „Св. Климент Охридски" изпреварва университети като Харвард, Оксфорд и Принстън в един от най-престижните световни форуми в сферата на алгоритмите -ACM-SIAM SODA

Николай Денков поздрави наша ученичка, която представила проект на Нобеловите награди

"Да спечелиш първа награда на Европейския конкурс за млади учени и да те поканят да представиш изследванията си в програмата около връчването на Нобеловите награди - това е забележително признание и

>