Четвъртокласниците писаха за обичта и доверието на външното оценяване

29.05.2023 15:53
Снимка: МОН

За обичта и доверието писаха четвъртокласниците на националното външно оценяване по български език и литература. На тези ценности беше посветена задачата за четене с разбиране по откъс от детска книжка. За да докажат, че разбират прочетеното, четвъртокласниците решаваха 10 задачи. От тях 4 с избираем отговор и 6 с кратък свободен отговор. Тези с избираем отговор бяха свързани с героите, сюжета и с езика в художественото произведение. Шест от въпросите към текста изискваха записване на свободен отговор с кратко изречение или с посочване на цитат/пример от текста, съобщиха от пресцентъра на МОН. 

Тестът започна с диктовка, пресъздаваща есенен пейзаж. Чрез нея се проверява прилагането на изучените в началните класове правописни норми, както и уменията за слушане и писане. Текстът за диктовка е записан на аудиофайл, за да се гарантират еднакви условия за четенето и слушането му от всички ученици.

Езиковите задачи бяха с по три избираеми отговора, единият от които е верен. С тях се проверяват базови компетентности, свързани с приложния характер на езика.

Последната задача бе с творчески характер. От учениците се изискваше да създадат собствен кратък текст изречения по серия от картини. С помощта на опорни въпроси децата се насочват да пресъздадат действията и емоциите на героите от всяка картинка и да запишат текст, в който изреченията са в логическа връзка, а интерпретацията да показва умения за мислене и за уместна употреба на езикови средства.

Други от Просветни

Министър Цоков на 190-годишнината на Априловската гимназия: Всички трябва да работим за подобряване на образованието

Априловската гимназия и днес е едно от водещите иновативни училища в България. Това каза министърът на образованието и науката проф. Галин Цоков по време на честванетo на 190-годишнината от

Mинистър Цоков към 400 ученици от Габрово: Не позволявайте на дрогата да отнеме бъдещето ви

Не позволявайте на зависимости да отнемат бъдещето ви. С тези думи министърът на образованието и науката проф. Галин Цоков се обърна към близо 400 ученици в Габрово

Галин Цоков беше гост на интегриран STEM урок между две училища

Обикновено STEM обучението се свързва с технологиите, но този тип образование е и работа с ръцете – преживявания, междупредметно преподаване и изграждане на умения

Институтът INSAIT изпреварва Оксфорд и Харвард на световен форум за алгоритми

Българският институт INSAIT към СУ „Св. Климент Охридски" изпреварва университети като Харвард, Оксфорд и Принстън в един от най-престижните световни форуми в сферата на алгоритмите -ACM-SIAM SODA

Николай Денков поздрави наша ученичка, която представила проект на Нобеловите награди

"Да спечелиш първа награда на Европейския конкурс за млади учени и да те поканят да представиш изследванията си в програмата около връчването на Нобеловите награди - това е забележително признание и

>