14 електробуса завършват транспортния проект на Плевен за 18 млн. лева
Маршрутите на новите возила са до отдалечени болници и квартали, както и до индустриалната зона
Зареждането на батериите им ще става нощем, което ще води до икономия заради по-ниската цена на тока
Мащабен проект за въвеждане на екологичен обществен електротранспорт е в ход в Плевен. 14 нови електробуса и зарядни станции за тях бяха доставени миналия декември. Строителните дейности по монтажа на зарядните вървят от началото на април.
Общата стойност на проекта е 17 951 744 лева, от тях 12 747 404 идват безвъзмездно от Кохезионния фонд, а съфинансирането от националния бюджет е 2 249 542 лева.
Цялостната подмяна на старите возила с модерен екотранспорт
ще подобри качеството на атмосферния въздух
в Плевен чрез намаляване нивата на фини прахови частици и азотни оксиди до достигане на утвърдените норми.
Тази голяма цел е заложена в проекта с пусков срок в началото на септември 2023-а. Новите електробуси са напълно климатизирани, разполагат с 32 седящи и 27 правостоящи места, с обособена зона за майки с колички и трудноподвижни хора.
Достъпът е улеснен от механична рампа и система за накланяне.
Зареждането на батериите, за които производителят дава 8 години гаранция, ще става през нощта. Това ще има икономически ефект заради значително по-ниската цена на тока по нощна тарифа според специалисти.
Всяко зареждане ще гарантира две работни смени,
или около 300 км пробег.
Новите линии, по които ще се движат електробусите, ще бъдат уточнени с решение на общинския съвет. Засега намеренията са една от тях да свързва квартал “Дружба” и Втора клинична база на университетската болница “Д-р Георги Странски”.
Предвижда се и маршрут към индустриалната зона на Плевен.
С пуска на 14-те електробуса общественият транспорт в Плевен ще е 100% нов и екологичен.
Преди време 54 нови тролея в Плевен завършиха транспортен проект за 17 млн. лева, от които европейското съфинансиране е около 14 млн.
Тролейните маршрути се удължиха с близо 7 км,
обслужвани от 17 линии. Изградено бе модерно депо за 5,8 млн. лева на площ 704 000 кв. метра. То подслонява 70 тролея и е пригодено за сервизното им обслужване.