За Путин Италия е враг, но не сваля любимата си вратовръзка от Неапол – дизайнерът я разпозна
Берлускони му подарил десетки модели от любимия на крале и президенти мъжки аксесоар
Това, че Италия е в списъка с вражески на Русия страни, а стотици западни компании демонстративно се оттеглиха от воюващата страна, явно не пречи на Владимир Путин да ползва класните продукти с щампа Made in Italy.
Че руският президент си пада по италианското качество, се видя и на военния парад на Червения площад за Деня на победата. Лично собственикът на най-реномираната марка италиански вратовръзки разпозна модел от тяхна колекция.
“Мисля, че това е една от нашите, да, изглежда точно една от моите вратовръзки. Става въпрос за класически модел в синьо и бяло”, каза пред радио “Уно” на РАИ Маурицио Маринела. Неговите продукти се шият на ръка и са известни като вратовръзките на кралете и президентите. Продаваните от десетилетия само в малко магазинче в Неапол вратовръзки “Маринела” едва от няколко години може да се купят и в магазини в Милано и Рим.
Няма елегантен и стилен мъж в Италия, който да не разпознава неаполитанската марка от километри.
Според Маурицио Маринела е много вероятно носената от Путин на парада вратовръзка да му е била подарена от Силвио Берлускони. Или пък да е била в една от пратките, поръчани от самия руски президент. По думите на дизайнера това е
класически елегантен модел, който обикновено се носи при важни случаи
Цената му е 130 евро.
Още преди много години, когато Путин и Берлускони станаха близки приятели, бившият италиански премиер му подари десетки вратовръзки на италианския бранд. Освен че дарява от тях на празници на близките си сътрудници и съпартийци, Берлускони не пропускаше да подари и на световните лидери, които му гостуваха. А после много от президентите и кралете се “зарибяваха” по аксесоара и пращаха специални емисари в магазинчето в Неапол, за да купуват още модели.
Маурицио Маринела казва, че за последно е снабдявал Путин с вратовръзките си миналата година, но че в течение на годините му е изпълнил поръчки за поне 400 броя.
Италианецът е сигурен, че изпращаните в Кремъл вратовръзки се контролират от службите за сигурност: “Отварят пакетите и проверяват да не би във вратовръзките да са поставени “бръмбари” или други шпионски устройства”.
Днес прочутият шивашки продукт с неаполитански произход може да се види на вратовете на държавни глави, холивудски звезди, световни банкери или шампиони в спорта.
През 1914 г. Еудженио Маринела отваря занаятчийско магазинче в Неапол, в което първоначално шие ризи. Няколко години по-късно започва да прави и вратовръзки, тъй като си дава сметка, че именно те отличават мъжа с класа от останалите. Така много скоро магазинът се концентрира само върху вратовръзките. Продават се над 1000 различни модела, но не и по интернет.
За ушиването им се използва и коприна от Великобритания
Всеки модел носи собствен сериен номер.
В Неапол се продават на ривиерата на Киаиа, в Милано има два магазина. Като се има предвид, че този мъжки аксесоар е любим на много политици, в Рим бутикът е на две крачки от парламента.
Дори в Токио има два магазина с любимите на Путин вратовръзки. Продават се също в Мексико сити, Хонконг, Сан Франциско.
Европейски столици като Париж, Лондон, Брюксел, Амстердам, Мадрид също предлагат от неаполитанския продукт. Швейцарските банкери пък я купуват в Женева, Лозана и Цюрих.
Още преди Берлускони да стане “рекламно лице” на класните вратовръзки, те бяха лансирани на международната политическа сцена от покойния президент Франческо Косига. През 80-те години на миналия век той ги подаряваше на колегите си от чужбина. Носили са ги от Уинстън Чърчил и принца на Монако Албер до режисьора Лукино Висконти и гръцкия милиардер Онасис.
Дори Джеймс Бонд е с модел по поръчка във филма “Скайфол”
През 2017 г. и в нюйоркския музей МоМА бяха изложени 4 вратовръзки “Маринела” сред 111-те продукта на модата, наредени в експозиция. На откриването отидоха последните поколения от фамилията – сегашният собственик Маурицио със сина си Алесандро. Те са наследници на Луиджи, който е син на основателя Еудженио.
На военния парад на 9 май в Москва Путин се изпъчи с италианска вратовръзка, както направи и с друг продукт Made in Italy. През март - на 23-ия ден след инвазията в Украйна, руският президент
говори на стадиона в Москва с тъмносиньо пухено яке за 12 хил. евро
на марката “Лоро Пиана”. Облечен във връхната дреха, президентът отбеляза годишнината от анексирането на Крим.
Италианско производство беше и дългата 6 метра бяла маса в Кремъл, на която Путин говори с френския президент Еманюел Макрон малко преди началото на войната. По-късно на същата маса, направена от фирма до Комо, седяха на разстояние от него и другите западни лидери, които го срещнаха.