Софиянци ударени от кризата, вече карат по-стари коли, близо 18 г. е средната възраст

05.05.2022 20:30 Даринка Илиева
Автопаркът в София застарява, СНИМКА: ФЕЙСБУК
ДОНЧО БАРБАЛОВ

Софиянци карат все по-стари автомобили, а в последните години на пандемия, икономическа и здравна криза средната възраст на регистрираните в столицата возила расте.

Ако през 2012 г. средната възраст на автомобилите е била 14 г., то през 2021 г. тя вече е 17,7 г., научи “24 часа”.

“Средната възраст на регистрираните в София превозни средства е

започнала да се увеличава от началото на пандемията от COVID-19

Това важи както за леките автомобили, така и за превозните средства, използвани за развиване на бизнес и туристически услуги, става ясно от данните в дирекция “Общински приходи” за периода 2012 – 2021 г.”, написа във фейсбук зам.-кметът по финанси и здравеопазване на София Дончо Барбалов.

Най-много новопроизведени превозни средства в столицата са били купувани в периода 2018 - 2019 г. След това техният брой рязко спада и средната възраст на автопарка в столицата съответно започва да се увеличава.

“През 2012 г. регистрираните леки автомобили в София са били общо 571 596. От тях произведените през същата или предходна година са 22 421. Преди разгара на пандемията - 2019 г., новите леки коли в София са 54 542, но през миналата 2021 г. броят им пада на 40 948”, обяснява Барбалов.

874 997 пък е общият брой на регистрираните леки автомобили в столицата през миналата година.

“Сходни са процесите и при мотопедите до 50 куб. см. През 2012 г. новите мотопеди са били 193 от общо 3492 в движение. Непосредствено преди пандемията броят им достига 1133, докато през 2021 г. новопроизведените мотопеди по улиците на София вече са едва 335”, казва Барбалов.

Същата е и ситуацията при автобусите, извън тези на градския транспорт. Броят на произведените същата или предходната година автобуси, които са били регистрирани в столицата, през 2012 г., е 76, през 2019 г. – 690, а през 2021 г. спада до 231.

Подобни са данните и при

товарните коли до 3,5 тона, които се използват най-масово от дребния и средния бизнес

През 2012 г. в движение са били общо 25 990 такива товарни коли, като 2010 от тях са били нови. През 2019 г. произведените същата или предходната година товарни коли, които са били регистрирани в София, са се увеличили до 18 694. В пандемичната обаче 2021 г. броят им пада до 10 509. Така средната възраст на този тип превозни средства в столицата също варира – от 12 г. през 2012-а тя пада на 9 г. преди пандемията, а сега отново се е повишила, като надхвърля 11 г.

Расте средната възраст и на регистрираните в София мотоциклети. Ако през 2012 г. тя е била 13 г., то през 2021 г. вече е почти 17 г.

“Изводите от тази статистика са ясни – здравната криза, обхванала страната ни в началото на 2020 г., вече е прераснала в икономическа. При стагнация и несигурност в развитието на икономиката няма и инвестиции в нови превозни средства”, смята Барбалов.

Други от От страната и света

Павлина Панова: КС няма да решава други дела преди да се произнесем по изборния процес

Преди да се произнесем по изборния процес, КС няма да решава други дела. Това заяви съдия Павлина Панова, председател на Конституционния съд, като уточни

Две изложби представят в Русе творби на модерното и съвременно европейско изкуство

Румънският куратор Дан Тудор Труйка представи тази вечер в Художествената галерия в Русе две изложби - Седмото издание на Международно биенале „Данубиан" и самостоятелната изложба на Владимир Паун

Гроздан Караджов пое поста на министър на транспорта и съобщенията от Красимира Стоянова

В Български държавни железници и Национална компания „Железопътна инфраструктура" има проблеми, затова ще работим сериозно по отношение на безопасността в железопътния транспорт

Михайлова: ВСС може да избере временно и.ф. главен прокурор само за още 6 месеца

„ВСС може да избере временно и.ф. главен прокурор само за още 6 месеца. В това време се очаква Народното събрание да направи избора на членове от своята квота във Висшия съдебен съвет"

ИТН отмени конференцията си в събота, Слави Трифонов остава председател

Появиха се спекулации, че това може да е свързано с решението на ИТН да се коалира с ГЕРБ и БСП, но според устава на партията председателят се сменя на всеки четири години

>