ДБ в СОС предлага билет за 30 мин. за 1,60 лв. и 60 мин. с прекачване за 2,40 лв.

11.02.2022 11:56 Даринка Илиева
Симеон Ставрев СНИМКА: СОС

Два варианта на билет за градски транспорт в София предлага групата на "Демократична България" в Столичния общински съвет.

Първият вариант на билет е за 30 минути и той остава на цена от 1,60 лв. Той ще може да се купува през смартфон и от водача на превозното средство. Другият вариант за билет е от 60 минути с възможност за неограничен брой прекачвания в рамките на 1 час с цена 2,40 лв. Над 95% от пътуванията с прекачвания в градския транспорт се извършват в рамките на 60 минути, уточни общинският съветник от ДБ Симеон Ставрев.

При покупка на билет за 30 минути, ако в рамките на деня, се ползва второ и трето превозно средство той автоматично ще се превръща в дневна карта и вместо 4,80 лв. ще се плащат 4 лв. Запазва се и дневната календарна карта с цена 4 лв. Отделно ще има и 24-часова карта с цена 6 лв., която ще е достъпна за предварителна покупка.

От ДБ предлагат и нова седмична карта с цена 20 лв. При 4 пътувания дневно в работен ден, пътуванията през уикенда ще излизат безплатно.

Ученици, студенти и докторанти да пътуват безплатно, е друго от предложенията. Те са 210 000 души. Така вместо сегашните 17 млн. лв. държавни компенсации за такива карти, общината ще получава годишно 37,8 млн. лв., или с 20 млн. лв. повече. С 2 млн. лв. от тях може да се засилят линиите, които возят до Студентски град, а с още 2 млн. лв. да се възстанови движението на нощните автобусни линии.

Годишната карта за пътуване с градски транспорт пък да може да се плаща разсрочено на 3 вноски. Първата с цена 150 лв. и за период от 3 месеца, втората с цена 120 лв. - за още 3 месеца и последната вноска от 100 лв. за период от 6 месеца. Затова от ДБ предлагат да отпаднат сегашните 3-месечни и 6-месечни карти за пътуване.

Касите на метрото да станат каси на ЦГМ и да предлагат всички видове превозни документи, е друга от идеите.

Предлага се да отпаднат картите само за част от мрежата на градския транспорт, като тези само за метрото, само за една линия и за метро плюс една линия. Отпадат талоните за 10 пътувания и 3-дневната карта. Неперсонализираните карти пък да могат да се купуват само от юридически лица.

"В момента данните от новата тикет система показват, че едва 10% от пътуванията са с банкова карта или приложение. Това означава, че 90% от хората, ползващи градски транспорт се редят на опашки на касите. Затова предлагаме опростяване на превозните документи и засилваме възможностите за лесна покупка през телефон, банкова карта, google pay и т.н. В момента 2/3 от превозните документи се ползват от ученици, пенсионери и хора с увреждания, искаме да привлечем в градския транспорт младежите и работещите", обясни Ставрев.

Други от От страната и света

Столичната община увеличава автобусите до Витоша

Столичната община пуска допълнителни автобуси на градския транспорт с цел по-добър достъп на гражданите през зимния сезон до планината Витоша. Новата организация влиза в сила от 18 януари

АПИ: Заради мъгла е намалена видимостта в няколко области на страната

Има намалена видимост поради мъгла в няколко области на страната, съобщиха от пресцентъра на Агенция „Пътна инфраструктура“.  От 30 до 50 метра е намалена видимостта в областите: Бургас

Цените на основни зърнени стоки се повишават на световните борси през седмицата

Цените на основни зърнени стоки се повишават на световните борсови пазари през седмицата, отчитат експертите на Софийската стокова борса. Цената ФОБ (FOB - Free On Board - на границата на страната

Буруджиева, "Галъп": Най-хубавото на правителството е, че ще работи с много ниски очаквания

Най-хубавото на това правителство според мен е, че ще работи с много ниски очаквания. Това заяви Татяна Буруджиева от социологическа агенция "Галъп" в "Денят започва с Георги Любенов" по БНТ

Мексико и ЕС актуализират търговско споразумение дни преди встъпването в длъжност на Тръмп

Броени дни преди встъпването в длъжност на новоизбрания президент на САЩ Доналд Тръмп, който заплаши да наложи високи мита на Мексико и други търговски партньори

>