Текстилните компании от Джъдзян са изправени пред трудности, заради поредната вълна на COVID-19, но ситуацията в сектора остава стабилна

20.12.2021 14:30 Радио Китай
Въздействието на последната вълна от COVID-19 върху китайската текстилна индустрия е ограничено до провинция Джъдзян

Неотдавнашната нова вълна от заразяване с COVID-19 в няколко части на източната провинция Джъдзян, която накара местните власти да въведат ограничения за пътуване и производство, се оказа сериозно предизвикателство за текстилната индустрия там и я изправи пред трудности, вариращи от прекъсване на логистиката до спиране на производството, съобщава Радио Китай.

Поредните случаи на заразяване с COVID-19 започнаха да се появяват около 5 декември и бяха съсредоточени в три региона на провинцията – „Шаню“ в Шаосин, „Сяошан“ в Ханджоу и „Джънхай“ в Нинбо. Към 17 декември властите на „Шаосин“ съобщиха за 329 случая на заразени, от Нинбо – за 68, а в Ханджоу – за 27.

За да пресекат разрастването на епидемията, местните власти въведоха ограничения, насочени към промишленото производство и транспорта. Управата на „Шаню“ нареди на местните компании да спрат производство, като единствено бе направено изключение за фирмите, произвеждащи материални за лична защита или други основни продукти. Наложени бяха и ограничения за междуградски пътувания и транспорт, като затваряне на редица гари и автогари и спиране доставките на колети.

Ограничителните мерки нарушиха бизнеса на много компании за текстил и облекло в „Шаосин“ поради спиране на производството в „Шаню“, където са съсредоточени фабрики за боядисване на тъкани и от тяхната работа зависят останалите нагоре по веригата. Същевременно, забраните за транспорта обяснимо създадоха трудности за логистиката.

Две водещи компании за боядисване на тъкани в „Шаню“ – „Лонсен“ (Lonsen) и „Жунту“ (Runtu), обявиха поетапно спиране на производството в отговор на новите мерки на местните власти. От „Лонсен“ казаха, че този ход ще има отрицателно въздействие върху бизнеса им през декември, но то ще бъде сравнително ограничено в рамките на цялата година.

Ни Дзиенхао, президент на базираната в „Шаосин“ компания „Уейфан“ (Weifeng Fabrics Co), заяви в интервю за изданието Global Times, че някои от неговите клиенти от други места на страната за момента не желаят да пътуват до „Шаосин“, за да проверят стоките, което създава безпокойство в бизнеса. Обикновено стоките могат да бъдат доставени след проверка.

„Досега не са казали изрично дали ще направят проверката, след като коронавирусът отшуми, или просто ще отменят поръчките. Трудно ми е да си представя какви ще са последствията“, казва той.

Според Ни Дзиенхао, друг страничен ефект от неотдавнашната вълна от COVID-19 е неплановото намаляване на производството, дори ако местните фирми не затворят напълно. „Нашата фабрика, която се намира в Къцяо в „Шаосин“, спираше производство три пъти по време на неотдавнашната вълна, всеки път за половин или един ден. Някои от нашите доставчици в други части на „Шаосин“ са в същото положение, което до известна степен засегна цялата верига за доставки“, добавя Ни.

Дзин Саобуо, главен изпълнителен директор на „Кайърхай“ (Zhejiang Kaierhai Textile Garments Co), също базирана в „Шаосин“, споделя, че ограниченията за пътуване правят доставките много неудобни, тъй като той трябва да изпраща продукти през близкото пристанище Нинбо-Джоушан до клиенти в чужбина, но понастоящем шофьорите не са склонни да пътуват дотам от страх да не бъдат наложени по-строги ограничения за пътуване, които могат да им попречат да се върнат.

„Мисля, че пред логистичните проблеми са изправени не само от компаниите за облекло, но и всички индустрии, които зависят силно от пристанището на Нинбо за доставка на продукти“, казва Дзин, добавяйки, че се чувства безпомощен и без ясно решение на настоящите проблеми.

Въпреки това въздействието на последната вълна от COVID-19 върху китайската текстилна индустрия е ограничено до провинция Джъдзян и че всички вериги за доставката на дрехи в страната остават стабилни, твърдят търговци и експерти от индустрията.

„Веригите за доставки в „Шаню“ представляват малко производство от цялата шивашка индустрия в Китай“, заяви за Global Times Оуян Хундзиен, генерален мениджър на текстилната компания от Суджоу „Дзинджъ“ (Suzhou Jingzhi Textile Technology Co). По време на неотдавнашната вълна на COVID-19 те са имали известни трудности, тъй като някои от клиентите им в Нинбо са избрали да не изпращат продукти през местното пристанище поради опасения от удължено време за митническо освобождаване, но като цяло въздействието е ограничено, смята Оуян.

Чън Дзин, вицепрезидент на Изследователския институт за технологии и стратегии, също казва, че вълната от коронавирусната епидемия в Джъдзян няма да повлияе на „цялостната ситуация“, тъй като производственият капацитет на компаниите в тази провинция е по-малко от една трета от този на китайската текстилна индустрия, която е разпръстната също в Дзянсу и Гуандун. „Производството на облекла и тъкани в Китай се възстанови доста добре от първоначалния шок от епидемията, докато способностите за координация и прехвърляне на поръчки между различните региони са силни“, посочва той.

Според Чън Дзин, че тъй като Пекин многократно е показвал, че може бързо да ограничава локалното разпространение на COVID-19, глобалните фирми вероятно ще дадат на своите китайски доставчици известна „гъвкавост“ за справяне с поръчките.

Други от От страната и света

След разследване на "24 часа": Радев иска да му пратят доклада за генералски злоупотреби (Видео)

Румен Радев ще изиска да му пратят доклада за генералски злоупотреби. Това заяви президентът, който е на посещение в Банско по повод Световната купа по сноуборд

За ден хванаха 26 шофьори зад волана след като са пили и 12 с наркотици

При катастрофи в страната през изминалото денонощие са пострадали 15 души Общо 11 470 моторни превозни средства са проверени в рамките на  специализирана полицейска операция за спазване на Закона за

Над 900 сурвакари на маскарадния празник "Тайнството на Сурва" в Радомир

Над 900 сурвакари дефилираха на маскарадния празник "Тайнството на Сурва"  в Радомир и представиха елементите ѝ в автентичен вид. Тежки звънци и хлопатари

Пътническият трафик през гръцките летища се е увеличил с 9,3 процента през 2024 г.

Пътническият трафик през всички гръцки летища е нараснал рязко през 2024 г., съобщи гръцката Служба за гражданска авиация (СГА), която отчита ръст от 9,3 процента в сравнение с 2023 г

Приключенията на киселото мляко отвъд океана, разказани в документален филм

Документалният филм „Българската бактерия" разказва за това как българското кисело мляко, с дълбоките си корени в историята на Балканите, е подхранило „меката" дипломация и културното сътрудничество

>