Махат депутатския паркинг от пл. "Св. Александър Невски"
Депутатският паркинг на пл. “Св. Александър Невски” в София ще бъде премахнат. Това решиха днес столичните общински съветници.
Сега до старата сграда на парламента депутатите могат да ползват 105 паркоместа, а до бившия Партиен дом ползват още 108 места.
По предложение на шефа на транспортната комисия Карлос Контрера народните представители вече ще могат да ползват до 50 паркоместа при бившия Партиен дом.
В доклада се предвижда Народното събрание и Центъра за градска мобилност да подпишат нов договор, тъй като паркоместата до момента са ползвани по силата на споразумение, което е от 2007 г. и в него няма срок на действие. Освен това споразумението вече не отговаряло на някои нормативни актове, сред които наредбата за организацията на движението в София. Цените също не били актуализирани през годините, а и според наредбата институциите имали право на два пъти по-малко паркоместа спрямо ползваните от парламента. Затова Контрера предлага споразумението да бъде прекратено или изменено, така че да отговаря на нормативната уредба.
При премахване на депутатския паркинг се предвижда да се обособят до 50 паркоместа в синята зона за паркиране на пл. “Св. Александър Невски”, които да се ползват до реконструкцията на площада, тъй като се предвижда той да стане полупешеходен.
Комитет за наблюдение ще анализира предоставените на ЦГМ данни от мониторинга на внедрената автоматизирана система за електронно таксуване и видеонаблюдение в столичния градски транспорт. Това решиха общинските съветници на днешното заседание на местния парламент. Новата тикет системата започна да работи през май, а очакваните резултати от въвеждането и успешната й експлоатация следва да бъдат обект на проучване от страна на Столичния общински съвет и Столична община.
"Този доклад решава само един проблем. Има над 1000 паркоместа в София, които се ползват от различни институции, без те да заплащат за това", каза независимият общински съветник Борис Бонев от "Спаси София" и настоя на следващата сесия СОС да разгледа внесените от него промени, които предвиждат редуциране на паркоместата, ползвани от институции.
Комитет за наблюдение пък ще разглежда предложенията за промени в тарифната политика - дали пътуването в градския транспорт да се заплаща за време или за разстояние, реши още СОС.
Освен това СОС подкрепи и предложението да се удължи времето, през което нощният градски транспорт няма да се движи - до 1 октомври. Основните аргументи за това са удължената епидемична обстановка до края на август и по-малкия брой пътници в летните месеци. Движението на нощните автобусни линии бе спряно временно през миналата година по време на обявеното извънредно положение.