Слави “както си реши” ще агитира извън големите медии – а кой ще го чуе?
Голяма търговска тайна е колко души гледат тв 7/8 - 2000, 10 000 или 440 000
Очевидно сценаристите пишат своето предизборно шоу, без да търсят по-широка аудитория
Или целта е да има по-малко информация за платформи и изяви на кандидат-депутатите
“Тази кампания си я движим, както решим.” Така от екипа на Слави Трифонов обясняват отсъствието на “Има такъв народ” от предизборните студия на големите телевизии и останалите медии.
Партията, която според прогнозите на социолозите може да е трета или четвърта политическа сила в новия парламент след месец, не е сключила договори с Нова тв и Би Ти Ви, както не са подписали и споразумението на БНТ с партиите за предизборната кампания. То урежда правилата за безплатно участие в част от дебатите и платено в репортажи и предавания на обществената телевизия. Досега споразумението, което е одобрено и от ЦИК, е подписано от 27 партии и коалиции.
“Въпреки че споразумението е готово, не означава, че останалите не могат да се включат в него и по време на самата кампания”, обясни Даниел Чипев, главен продуцент на новините в БНТ, пред “24 часа”.
Почти сигурно е, че кампанията на “Има такъв народ” ще е основно по телевизията на Трифонов 7/8 и в страницата ѝ във фейсбук. Досега всичко, свързано със създаването на партията и нейното учредяване, беше отразявано там. Преди дни в ефира ѝ бяха показани и експертите на партията, които представиха програмата ѝ. Колко души обаче ще я видят по тв 7/8 и във фейсбук, засега остава една от големите тайни, тъй като точни данни липсват.
Предполага се, че абонатите, които получават телевизията в дома си, са около 440 000, показва справка на “24 часа” сред операторите, които разпространяват цифрова телевизия.
Абонамент за
7/8 получава
всеки, който си
купи най-скъпия
пакет платена
телевизия
и интернет от мобилните оператори, без изрично да посочва кои канали да влязат в него. Телевизията на Трифонов е част от този пакет по презумпция. Такава услуга ползват около 240 000 от абонатите на А1 и “Виваком”. “Булсатком” също я предлага и абонатите ѝ със скъпите пакети са приблизително 200 000. Голяма част от тях обаче живеят в чужбина и ползват там услугата.
7/8 стана платена от 1 септември 2020 г., като цената ѝ за достъп е 78 ст. с ДДС. По време на абонамента миналата година около 2000 души са заявили, че я купуват, по данни на мобилните оператори, които я разпространяват в мрежите си.
Подобен брой бе посочен преди време от певеца Светослав Витков, който е лидер на партия “Глас народен”, и ще участва на изборите. Малко след това от екипа на 7/8 опровергаха информацията, но коментираха само, че това е смешно и не отговаря на истината. Отрекоха също и друга бройка, появила се в медиите - че абонатите са около 10 хил. “В пъти повече са”, казаха само от екипа, но не съобщиха колко, тъй като това било търговска тайна.
Малко след старта на телевизията на 4 ноември 2019 г. самият Трифонов обявява, че на 13 ноември тя е била гледана от 1 127 000 души. По онова време обаче тя се излъчва свободно в ефира и данните са от измерени рейтинги. Месеци по-късно вече
нито една
агенция не следи
гледаемостта ѝ
Същевременно страницата ѝ във фейсбук се следва от 119 447 души. Те, разбира се, не плащат за това.
Парите, давани за 7/8, са предназначени за телевизията, която е скъпо предприятие, казаха от екипа на Слави Трифонов. По думите им партията се финансира от членския внос.
Дистанцирането на “Има такъв народ” от масовата предизборна агитация вероятно е част от стратегията на сценаристите на Слави, които са и основните партийни строители. Дали целта е да запазят мистичността около Слави, или анонимността на кандидатите за депутати? При всички случаи обаче българите масово няма да разберат каква точно политика ще води Слави Трифонов в новия парламент.