Вижте как върви ремонтът на АМ "Тракия" (Снимки)

04.02.2021 15:36 Ваньо Стоилов
Ремонтът на пътния участък между километрите 168 и 183,5 на магистрала "Тракия" в района на Чирпан върви по график, показа днешната проверка. Снимки Ваньо Стоилов
На отсечката, която се ремонтира, в момента работят около 200 различни машини.
От АПИ държат да се знае, че се работи едновременно и по двете платна на затворения участък от магистрала "Тракия".
Освен асфалта, работниците премахват и старите мантинели в участъка.
След като бъде премахнат асфалтът, работниците ще слязат още надолу с 30 сантиметра, за да укрепят конструкцията на магистралата.
Наред с асфалта, работници премахват и старите мантинели от участъка.
Даниел Иваничков, директор на "Поддържане на пътната инфраструктура" в АПИ /вляво/ и Стоян Беличев, изпълнителен директор на "Автомагистрали" АД, инспектираха днес как върви ремонтът.
Работник реже част от мантинелите, които ще бъдат подменени при ремонта.
Наред с асфалта, работници премахват и старите мантинели от участъка.

Работи се и по двете платна на участъка между километрите 168 и 183,5 край Чирпан

До два дни ще сменим сегашната указателната табела на порталната рамка на километър 168 от магистрала "Тракия", която показва обхода през село Плодовитово на пътуващите към Бургас, наложен заради ремонта на магистралата край Чирпан. Новата табела, която сме поръчали, е по-голяма. Тя ще бъде оранжева с черен надпис и ще се вижда по-добре и много отдалече.

И все пак искам да помоля шофьорите да се съобразяват с проекта за временна организация на движението, който им показва още на 2 километра преди отбивката да намалят скоростта. В противен случай, ако карат със 140 км/час наистина могат да пропуснат и табелата, и отбивката". Това каза днес пред "24 часа" Стоян Беличев, изпълнителен директор на "Автомагистрали" АД, което извършва ремонта на 16,5 километра от магистралала между километрите 168 и 183,3 - до пътен възел "Чирпан изток".

Ремонтът на участъка започна на 2 февруари и много шофьори се оплакват, че пропускат отбивката. За по-лесно те трябва да знаят, че тя е вдясно веднага след бензиностанцията на OMV в посока Бургас на километър 168. Тези, които все пак я пропуснат, могат малко по на изток да тръгнат по автомагистрала "Марица" и покрай манастира в село Златна ливада да продължат към Чирпан, но по този начин много заобикалят.

Точно така трябваше да направи вчера шофьор на автомобил с пловдивска регистрация, който попита за пътя, но и чистосърдечно си призна, че не е обърнал никакво внимание на указателните табели.
Ремонтът на този участък от магистралата върви едновременно в двете платна, затова се наложи движението да бъде отбито, обясниха още от "Автомагистрали". Те опровергаха категорично слуховете, че се работи само в едното платно и че че не е трябвало да затварят изцяло аутобана. Строителите си дават срок до 25 март той да бъде завършен.

"Работата върви по план", отчита Даниел Иваничков, директор на "Поддържане на пътната инфраструктура" в АПИ. В първите дни работниците фрезоват и премахват асфалта и мантинелите.

Иваничков пояснява, че проектът за ремонта е разработван повече от година заедно с "Автомагистрали" АД и е одобрен от Института по пътища и мостове. Той гарантирал необходимото качество и носимоспособност на бъдещата настилка, която била изчислена за голямо натоварване.

Целият ремонт на магистралата е в протежение на 52 километра - от 156 километър на запад до 208 километър на изток при отбивката за Стара Загора. Експерти обясняват, че строителите дейности на отделните участъци са различни - не е подходено еднообразно, а според необходимостта. На тези 16,5 километра, по които се работи усилено сега, например трябва да се укрепи основата на пътя, който преминава през някогашни оризища. Това налага и от двете платна първо се изгребе асфалта изцяло - пласт от около 30 сантиметра, след което се слиза още 30 сантиметра надолу в носещата конструкция. Там основата се укрепва чрез така нареченото студено рециклиране - вкарва се укрепващо вещество на циментова основа, и чак тогава се полагат различните пластове асфалт.

Това обаче е по-скъпо, отколкото ремонтът на първия участък между километрите 156 и 168, който завърши. Там трябвало само да премахнат словете асфалт и да направят локални ремонти за запълване на фугите, които се показали отдолу, с битумна паста. В новия асфалт, където трябвало, положили геомрежи и стоманени мрежи, за да подобрят конструкцията му. Но не се налагало да слизат по-надолу под асфалта. Затова и цената там е около 1 милион лева на километър. Общо 24 милиона лева за двете платна.

Сега изчисленията сочат, че вероятно цената на ремонта в участъка между километрите 168 и 183,5, където ще се ремонтират и 9 сложни пътни съоръжения, ще стигне 1 770 000 лв. на километър в едната посока.

Предварително бе казано, че ремонтът на тези 52 километра от "Тракия" ще струва по 90 милиона лева в еднанта посока, но това тепърва ще се уточнява.

Стоян Беличев и Даниел Иваничков, които инспектираха днес ремонта на участъка, обръщат внимание на още един факт, който шофьорите трябва да знаят - по време на ремонта от километър 156 до километър 168, който завърши, не е ремонтиран мостът над железопътната линия Бургас - София в района на километър 160 край село Опълченец. Това ще стане веднага, след като строителите завършат участъка до пътен възел "Чирпан изток". Срокът за това е 25 март.

"Срокът за ремонта на това съоръжение е 2,5-3 месеца, а технологията изисква температурите през цялото време да са положителни. Затова ремонтът му бе отложен и не стана през ноември. Докато го ремонтираме, няма да спираме изцяло движението, а ще го пренасочваме само в едното платно", обясни Стоян Беличев.

Очакванията са този мост да е готов на 1 юли, когато трябва да завърши и цялостният ремонт на всичките 52 километра, върху които асфалтът даде дефекти. За да може трафикът към морето през летния сезон по магистрала "Тракия" да тръгне нормално.

Шофьорите, които минават често по магистралата, обръщат внамание на още един проблем - оформилата се дупка в платното на километър 160 непосредствено преди моста в посока София. От "Автомагистрали" гарантират, че държат сметка за нея и през 2-3 дни я запълват със студен асфалт за своя сметка, както е според договора им за поддръжка на аутобана. Щели да е ремонтират окончателно заедно с моста след 25 март.

Други от Новини

Младеж заби кола в дере в Айтос, пострадаха 15-годишно момиче и мъж на 20 г.

15-годишно момиче и нейният спътник на 20 г. пострадаха при катастрофа в Айтос, причинена от млад шофьор с едва няколко месеца стаж зад волана. По данни на полицията около 23,25 ч

Съдът в Добрич остави в ареста мъж, шофирал след употреба на алкохол и дрога

Състав на Районния съд в Добрич уважи искането на Районната прокуратура за налагане на най-тежката мярка за неотклонение спрямо 27-годишен мъж, привлечен в качеството му на обвиняем за това

Управителят на проверения ресторант: Собствениците са гърци, полицаите не искаха документи

„Бяхме си на работа и дойдоха полицаи на проверка, дори не влязоха в ресторанта. Бяха отвън, всичко беше за 15-20 мин. Нито са искали документи, нито са проверявали персонала, клиентите

Радев към деца сираци: Мечти, воля и усилия - те са гаранция за вашия успех

Иска се увереност, искат се мечти, искат се воля и усилия, защото те са гаранцията за вашия успех. С тези думи президентът Румен Радев се обърна към близо 100 младежи в неравностойно положение

Задържаха мъж, влязъл в шадравана в центъра на Русе

Мъж бе арестуван в Русе, след като влезе в шадравана в центъра на града. Това видя репортер на БТА. Сигналът, че в шадравана има мъж с неадекватно поведение

>