След забраната за фенове по стадионите: „Дунав“ пусна виртуални билети
Русенци привлякоха близо 55 000 зрители през последния месец с FCDLive
Виртуални билети за предстоящото си домакинство пусна в продажба ФК „Дунав“. В мач от 12-ия кръг на първенството на Североизточната Трета лига „Драконите“ приемат отбора на „Тополи 2010” от 14 ч. на 1 ноември, неделя. Според заповед на министъра на здравеопазването от 27 октомври, обаче, „колективните и индивидуални спортни мероприятия с тренировъчен и състезателен характер на закрито и открито се провеждат без публика“. Тя е в сила от 29 октомври и ще важи до 12 ноември. Затова и феновете няма да имат възможност да подкрепят отново момчетата на Илиян Памуков на стадиона в квартал „Здравец“ в този период. Ръководството на ФК „Дунав“ обаче им предлага цели две алтернативи. То отново ще предостави шанс на всеки да гледа изявите на младите „Дракони“ на живо с набиращия все по-голяма популярност проект FCDLive в клубната страница FC Dunav Ruse в социалната мрежа фейсбук. Освен това вече са пуснати в продажба и виртуални билети за мача с „Тополи 2010“ в платформата bilet.bg, с които всеки желаещ ще може да окаже и финансова подкрепа на русенския тим, като си за закупи пропуск на цена от 2, 5, 20, 50 или 100 лв. „Заемете Вашето виртуално място на стадиона", призоваха от ФК „Дунав“.
Макар и в Трета лига, „Дунав“ продължава да се радва на солиден интерес показват различните измерители на активността в социалните мрежи. На особена популярност се радва новият проект на „драконите” FCDLive, с който клубът излъчва домакинствата и гостуванията си в Трета лига, Купата на България и Купата на АФЛ. Някои от срещите се заснемат дори с по две камери, една от които на дрон от въздуха. В рамките на излъчваните 6 двубоя, дунавци са привлекли интереса на общо 54 441 зрители. Най-голям е бил зрителският наплив за мача за Купата на България с Янтра Габрово, който е гледан от 14 600 зрители. В останалите двубои средно около 8 000 зрители са гледали мачовете на тима на живо или на запис. Най-активният дял от аудиторията са мъжете между 35 и 44 години.
Безплатното излъчване на мачовете на „Драконите“ всъщност е помогнало за увеличаване на аудиторията на тима и за задържането на посещаемостта на стадиона. Според ръководството на клуба това начинание отваря и още една възможност за взаимодействие с рекламодатели. „Идеята да излъчваме мачовете си на живо във Facebook дойде като реакция на желанието на стотици русенци извън града да гледат мачовете ни. Получаваше се куриозна ситуация, в която те помагаха със сериозни суми чрез покупка на онлайн билети, а нямаха възможност по никакъв начин да гледат отбора. Оказа се обаче, че начинанието предизвика сериозен успех и имаме реална възможност да докараме странични приходи от реклама по време на излъчванията на срещите ни, като вече има реален интерес от фирми да използват платформата в социалните медии за популяризиране на своите услуги. Бидейки в 21 век, активната работа по дигитализацията на клубовете и комуникационната политика, е нещо задължително за развитието на всяка организация”, заяви главният мениджър на клуба с ресор административно и бизнес развитие Деян Йорданов.
Излъчването на мачовете на живо се очертава да бъде основна възможност за феновете да следят своя отбор и в контекста на усложняващата се ситуация с разпространението на епидемията от COVID-19, която поставя под съмнение присъствието на публика по време на масови мероприятия. Клубът ще продължава да полага целенасочени усилия да развива новата си услуга, като я направи по-атрактивна, по-качествена и по-надеждна.