Психиатърът: COVID стаичките ще причинят травма на децата
Дистанционното обучение ще се отрази негативно на първолаците
Помещенията в училище за съмнителни за COVID ще причинят психотравма на тези, които се изолират в тях. Останалите ще ги гледат после като прокажени и ще им се подиграват.
Някои родители не са достатъчно интелигентни и ще забраняват на децата си да контактуват с преболедували вируса. Така при оздравелите ще се стигне до посттравматичен стрес за цял живот, предупреди известният пловдивски психиатър д-р Веселин Герев.
По думите му някои от подрастващите, подложени на подобен натиск, дори може да откажат да влизат в клас и да се наложи преместването им в друго учебно заведение.
Според него деца с влошено здраве не трябва да бъдат пускани от родителите си на занятия Ако са вдигнали температура по време на уроците, да изчакат в преддверието на сградата, докато ги вземат семействата им..
„Дългото дистанционно обучение не е подходящо за първокласниците.
Във виртуална среда не може да се изгради динамичен ученически стереотип – навици за ставане и приготвяне, както и физическа активност. Най-неблагоприятният ефект ще е емоционалното осакатяване, което ще проличи при тези деца след 10 г.“, категоричен е психиатърът.
Другите негативни резултати ще са интелектуален дифицит и подмяна на авторитети – не учителите и родителите ще бъдат водещи в изграждането на личността, а електронната среда.
Д-р Герев смята, че продължителните онлайн заниманията не са полезни и за по-големите ученици. Много от тях се приучвали да мързелуват, включвайки се електронните уроци от леглото. Други пък кръшкали, като се оправдавали със спиране на интернета или проблем с компютъра.
„Онлайн преподаването на студентите ще ги лиши от възможност за коментари помежду им по въпросите, които възникват след представяне на темата. А дискусии са по-ценни от самите лекции“, посочва психиатърът.
Той добавя, че и самите учители са демотивирани от дистанционното обучение, тъй като се къса живата връзка между тях и възпитаниците им.