Перли дават яркост на "зебрите" до училищата и детските градини в Пловдив
Целта ни е да опазим живота и здравето на всички пловдивчани, казва шефът на "Организация и контрол на транспорта"
Офанзива по освежаване на пешеходните пътеки кипи около пловдивските училища и детски градини. Всяка година за първия учебен ден "зебрите" се опресняват, а сега към боята се добавят и перли, за да дават още по-голяма яркост и трайност.
Доскоро маркировката се правеше от "Чистота", а преди - от външна фирма. От 1 август тази задача е поверена на специално звено към общинското предприятие "Организация и контрол по транспорта". Смята се, че по този начин ще може, когато някоя пешеходна пътека се захаби, да се възстанови бързо, казва директорът инж. Пламен Вълков. В Пловдив
за първи път се прилагат две нови технологии
върху паважна настилка. Експериментално вече има нова "зебра" на ул. "Цар Иван Шишман" при кръстовището с ул. "Александър Пушкин". Мястото е изключително оживено, наблизо е площад "Александър Малинов" и Източната порта на Филипопол. Там е и един от входовете към архитектурния резерват "Старинен Пловдив". Автомобили и хора непрекъснато минават в тази зона, където настилката е от павета.
"Върху едната половина от пътеката са положени три пласта битум, които служат за изравняване на неравностите по каменните блокчета, и след това - един пласт бяла акрилатна боя. Другата половина пък е обработена със специален грунд за павета, един пласт битум и два пласта термопластичен материал. Която от двете технологии се окаже по-ефективна, ще бъде приложена и при други пешеходни пътеки, особено край учебни заведения", посочва инж. Вълков. Според него трайността на акрилатните бои е до шест месеца. За сравнение "зебри" с обикновена боя се износват два пъти по-бързо. А върху паважните настилки трайността е още по-кратка. Затова търсят начини да я удължат.
От известно време тествали различни варианти - с бели бетонни ивици, с термопластични знаци, както и положени върху различни видове грунд. "Отчитаме положителни резултати, но търсим още по-добри начини да се удължи трайността на пешеходните пътеки върху павета. Това са част от мерките на общината за опазване живота и здравето на всички жители и гости на Пловдив и най-вече на децата", допълва Вълков.
Той уверява, че е възстановена хоризоталната маркировка на всички пешеходни пътеки, като 514 от тях са пред учебни заведения. По уличната мрежа са положени 4900 кв. м с боя на акрилатна основа, 820 кв. м - термопластик, 1720 кв. м - студен шприц пластик. Запълнени са пукнатини на 54 629 линейни пътни метра настилки.
С 30 броя повече спрямо 2018 г. са осветените пешеходни пътеки и сега са 81, а
на 27 кръстовища е изградено цялостно осветление.
Монтирани са 100 нови пътни знаци за "зебри", а на 9 особено невралгични места са поставени светлодиоди.
"Пред входовете на училища и детски градини са монтирани 320 оградни пана, за да не изскачат децата директно на улицата, а за обезопасяването на велоалеите - 190 ограничители тип "кабър", изрежда Вълков.
Той отговаря и за трафика в града, а в последните години движението стана още по-тежко. Да се придвижиш от една точка до друга е истинско изпитание. Задръстванията са всекидневие. Един от начините за облекчаване е
еднопосочното движение.
От началото на годината то е въведено на три места - в карето между булевардите "Княгиня Мария Луиза", "Източен", "Христо Ботев" и "Цар Борис Трети Обединител".
"Това дава възможности за по-добра проходимост по малките улички в централната градска част и за по-лесно паркиране", смята Пламен Вълков. Промените са в изпълнение на генералния план за организация на движението, който предвижда именно еднопосочно преминаване и в други натоварени градски зони.
Допреди година около големите кръстовища в Пловдив също се чакаше много. От края на декември м.г. до началото на март беше оптимизирана организацията на
10 натоварени възлови места.
Въведен беше десен завой, а на места беше премахнат защитеният ляв. Това стана с промяна на режима на светофарите в Центъра за управление на трафика.
"До известна степен се облекчи трафикът по бул. "България" с бул. "Васил Априлов", на "Дунав" с ул. "Победа", на бул. "Източен" с "Княгиня Мария Луиза", на бул. "Руски" с "Шести септември", на "Асеновградско шосе" с "Освобождение" и други", посочи шефът на "Организация и контрол на транспорта".
Това са част от заложените от общината мерки за разтоварване на движението. Предстои поетапно да се подобри организацията на още 10 кръстовища в града.
Надградена е и системата за видеонаблюдение, която обхваща вече 24 кръстовища.