Растежът не е само брой клиенти
Само допреди три години фирма Out2Bound е все още стартъп, занимаващ се с бизнес, който по света се нарича „sales as services“. Но в България е все още слабо, даже по-точно казано - съвсем непознат. По същество представлява подпомагане на продажбите, в случая почти изключително на IT фирми, търсене на нови пазари за техните продукти, организиране на дистанционни продажби. С други думи действат като изнесен офис за осъществяване на продажби.
Началото на фирмата е дадено с личните спестявания на създателите й. Те са четирима човека: Теофил Шиков, Димитър Митков, Здравко Здравков и Борис Георгиев.
Преди три години Теофил Шиков казва следното в интервю за изданието на „Медийна група България“ dotbg: „Засега е твърде рано да говорим за печалба, но определено имаме приходи и балансът ни е позитивен. Въпросът е да привлечем до двайсетина клиенти, които да ни плащат редовно. Така ще можем да фокусираме усилията си и да правим възможно най-доброто за тях“.
В средата на 2020 г. четиримата вече могат да се похвалят с това, че работят с над 170 фирми, а са успели междувременно да интервюират над 700 компании в качеството им на потенциални техни клиенти. Имат 15 служители от различни националности. Предстои да отворят офиси в Румъния и в Швейцария и казано най-общо – да стигнат до глобалните пазари.
През тези 4-5 години, в които съществуват, имат служители от много различни националности: Сингапур, Китай, Белгия, Холандия. Наличието на специалист по продажбите в Сингапур например насочва фокуса на Out2Bound към страната като вход за азиатския пазар.
Напоследък се ориентират и към производствени, търговски и логистични фирми, а не само към високотехнологичните компании, за които са открили не един и два нови търговски канала.
Out2Bound не смятат, че растежът означава само нарастване на броя на клиентите. След 5 години на пазара четиримата признават, че са научили много уроци, някои от които след доста грешки. Именно затова разглеждат участието си в програмата за растеж на Endeavor „Dare to Scale“, с основен партньор Пощенска банка, като възможност да разширят познанията си, както и контактите си. Самите те често са превръщали свои клиенти в партньори и знаят много добре, че търговският успех е плод на множество усилия на много хора и най-вече на тяхната експертиза.
Всъщност самото създаване на фирмата става с помощта на експертизата на различни хора. В първоначалния екип има хора, които са завършили различни специалности, но ги обединява това, че са се занимавали с продажби. Имат човек, който е продавал хардуер, колега, който е продавал ток, друг, който е продавал бижутерия, както и програмист, който иска да опита какво е да продава технологични услуги. Всеки от тях е живял някъде в чужбина – в Китай, Украйна, Унгария. Самият Теофил Шиков работи една година в голяма индийска софтуерна фирма. Но всички са се върнали в България. Между клиентите им има както български IT фирми, така и компании с чуждо участие, чиито български екипи разработват собствени проекти. Някои представляват малки екипи от програмисти, които никога не са правили продажби и не знаят как става това. Но други са големи, включително и такива с до 12 000 души персонал на различни места по света, с развити отдели за продажби и просто желаят да постигнат повече.