Най-успешният българин в онлайн обученията Недко Кръстев привлича световни инфлеунсъри за лекциите
135 милиона изгледани минути от 538 хил. души само през последните три месеца. Това показват данните на платформата за обучения “Юдеми” за клиповете на Недко Кръстев и екипа му. Той е най-успешният българин в световния сайт с над 1 милион студенти само в тази платформа. Данните от неговия сайт са още по-високи, особено през април и май, така че броят на хората, попили знания от обученията му, е колкото на голяма държава.
32-годишният бизнесмен от Търговище е завършил “Финанси” в Италия, но след известно време, прекарано в чужбина, и кариера в световни гиганти, преди 6 години избира да се върне в родината и да работи за себе си, като той на свой ред да дава работа и възможност за реализация на талантливи и амбициозни хора.
Започва сам да
прави курсове
по финанси,
които да разпространява чрез платформата “Юдеми” (Udemy), а когато работата там потръгва, купува и разработва сайтове, които движи заедно с екипа си.
“Отдавна развиваме сайта си 365datascience.com, сега започваме и такъв за финанси, но те са си изцяло наши. “Юдеми” са като дистрибутор и с тях достигаме до най-много хора в света, но чисто като бизнес модел и нашите сайтове ще бъдат много важни в бъдеще”, разказва Кръстев.
Ковид кризата поражда нужда от още хора в екипа му. На ден получавали по над 500 въпроса (в някои дни стигат до 1000), свързани с техни обучения в “Юдеми”. Затова Кръстев и колегите му наемат още служители. Повечето от новите попълнения са българи.
“По време на пандемията от 16-17 души станахме около 25 служители, които работим на пълен работен ден, и още 7-8 души на граждански договор”, уточнява той. Признава обаче, че на екипа му е трудно да работи от разстояние, комуникацията става по-тромава и тежка. В началото наблюдавал увеличение на продуктивността, но увеличеният обем от работа допълнително затруднил служителите му.
Дори и след пика на изолацията през март и април интересът към техните обучителни клипове и програми продължава да бъде висок. През юни и юли растежът на потребители на обученията им в “Юдеми” е с повече от два пъти по-голям от най-силните месеци през 2019 г.
Най-много са клиентите им от САЩ и Индия, следвани от Великобритания, Канада, Бразилия, Австралия. България засега е чак на 46-о място, но пък продуктите им са на английски език, а и са ориентирани предимно към по-големите държави. “Но сме българска компания”, заявява гордо младият предприемач.
Макар Китай да е голям пазар, чужди продукти трудно влизат на пазара им заради “заглушаването” и недопускането на интернет платформи от други страни. Кръстев и екипът му обаче намират решение на това и се свързват с китайски дистрибутор. Така курсовете на Кръстев и екипа му се гледат дори и там.
Процесът по създаване на един техен курс отнема 3-4 месеца, тъй като изпипват детайлно всяко обучение, с което се захванат. Затова следват предварително начертания план за работа и не се разсейват със странични идеи. На дневен ред сега е кампанията им да привличат експерти от големи европейски и световни компании, с които заедно да правят курсове. “Вече
имаме договор
с един от
най-големите
бизнес
инфлуенсъри
в света,
който има 2,5 милиона последователи в линкдин – Бернард Мар. Той пише за “Форбс”, консултира американското правителство и най-големите компании в света. В момента правим курс с него. Той е в топ 5 бизнес инфлуенсъри в Обединеното кралство”, обяснява Кръстев и добавя, че сега са ориентирани към специалисти с доказан опит и натрупан авторитет в определена сфера, които да застанат пред камера и да предадат знанията и опита си на зрителя от първо лице.
Това за Недко и екипа му е от особено значение, защото намират за най-удачно знанията и опитът да вървят ръка за ръка по пътя към успешното обучение.
“Искаме да се установим като компания, която може да прави тези курсове и която да е добър партньор за някой, който има експертизата, но няма инструментите, за да създаде курс”, казва Кръстев.
През март той и екипът му пускат програмата си безплатно и били учудени от наплива на потребители. Не просто на хора, които я отваряли от любопитство, а такива, които са изгледали всичките над 20 курса по около 10 – 12 часа всеки.
“Имаше хора, които в последните дни само това правеха и гледаха лекциите ни”, обяснява той и допълва, че кризата съвсем логично е повишила интереса към обученията, защото хората искат да са подготвени за промените, които предстоят след края ѝ. А когато тези обучения са онлайн, пестят ресурси на потребителите – струват по-малко пари, предлагат високо качество и потребителят разполага с времето си.
Данните показват, че
през март са
“преподали” над
1 милион лекции,
а през април –
над 5,2 милиона,
всяка от тях по 6 – 7 минути. При това само на сайта им. Кръстев отбелязва, че в ютюб клиповете им за кариерно развитие по принцип имат висока гледаемост, но по време на ковид кризата забелязват лек спад.
“Според мен при такава турбуленция в икономиката и социалния живот хората спират да мислят за кариера в краткосрочен план, а се ориентират към уменията, които трябва да придобият. Затова се насочват към конкретни курсове”, смята Кръстев. Знае и на какво се дължи огромният му успех в световния гигант “Юдеми”.
“Ние правим курсове, които досега не са разработвани в “Юдеми” и това има добавена стойност за тях, защото обогатява тяхното портфолио, нашето – също. Целта ни е да станем средно голяма компания”, казва Кръстев.
Освен обученията в “Юдеми” и двата сайта Недко Кръстев сега се заема с още един проект, този път с приятеля му от детството – влогъра Любомир Жечев. Новата идея е далеч от това, с което предприемачът се занимава – правят сайт за поздрави от известни личности. Намира го за интересен експеримент, който в чужбина работи доста добре. Затова решава да пробва.
“Българският пазар може да бъде много интересен. Просто хората трябва да виждат какво се прави навън и ако тук не е направено, а там работи, защо да не го направиш?”, дава рецепта успешният млад предприемач.
Мобилни планове от А1
Мобилните планове А1 ONE Unlimited предоставят неограничени разговори в националната мрежа и в роуминг в Европейския съюз. В зависимост от избора си на абонаментен план, потребителите могат да разполагат с до 48 000 МВ интернет на максимална скорост и още промоционални 2000 МВ, които могат да активират през мобилното приложение Моят А1. Сега клиентите получават допълнително и абонамент за спортните канали Max Sport Plus, включени Екстра A1 Wallet Unlimited и А1 Xplore Music - с промоционален период за първите 12 месеца, и външна батерия.