72 000 лв. е най-скъпият мотоциклет в България
206 914 българи имат възможност да оставят автомобилите си, за да отидат на работа с мотор или със скутер. Толкова са регистрираните мотори у нас по данни на МВР, а масовото придвижване по този начин до работното място става популярно покрай раждането на Световния ден на моториста.
На третата сряда на юли преди 28 години група ентусиасти оставят автомобилите си и отиват на работа с мотор, за да покажат на всички, че двуколесните са не само икономично, а и практично средство за придвижване. Затова и първоначално денят се наричал Ride to Work Day (от англ. - ден за каране до работа). Празнувал се на всяка следваща трета сряда на юли, а впоследствие се трансформира и всеки трети понеделник на юни се отбелязва като Световен ден на моториста.
Макар и в единични бройки, лукса и удобствата ги има и сред мотоциклетите, регистрирани у нас. Най-скъпият модел е на сравнявания с луксозен автомобил с въздушно окачване огромен туристически мотор Honda Gold Wing и струва с екстрите 72 000 лева. Няколко богати ценители са го купили чисто нов.
На почит сред рокерите, естествено, са и чопърите на легендарната американска марка Harley- Davidson. В представителството в София най-скъпата машина е на цена 55 000 лева. Много харлита, които бръмчат по нашите пътища, са втора ръка, най-вече внос директно от Америка.
На почит сред маниаците на тема нови мотоциклети са и тези на BMW. Луксозният туринг мотор К 1600 Grand America се предлага на цена от 52 000 лева.
Много от запалените моторджии държат да правят допълнителен тунинг. За егоцентриците е важно да се различават от масата, затова са готови да чакат близо година за различна визия - толкова отнема преправянето. При тунинга няма горна граница на парите, които се влагат, и крайната цена на мотора може доста да надвиши въпросните 72 хиляди лева, колкото струва нов туристически мотор. Екипировката също е изключително важна за маниаците. Мотокултурата обаче не е толкова разпространена у нас, затова много хора карат по дънки и тишърти. По улиците могат да се видят дори абсурдни случаи - с маска, но без каска.
Да има завои и да няма трафик, това са перфектните участъци за шофиране, вдигащо адреналина. Затова и Родопите са предпочитано място за мотористите. Избягват се магистралите, когато се кара за кеф. Извън страната любими маршрути са ръкавите в Гърция, Италия, в Румъния в района на замъка на граф Дракула.
През последните години се увеличават жените сред мотористите. И те са не по-малко запалени от своите силни половинки. Сред моторджиите има хора с всякакви професии - адвокати, лекари, мастити бизнесмени, графични дизайнери, спортисти, фитнес маниаци, IT специалисти. Противно на масовата представа, много от тях не пият алкохол изобщо, а по време на сбирки на рокери може да чуете разговори дори на тежки научни теми, дискутирани от брадати мъже в кожени дрехи. Правилата на груповите карания пък са железни. Винаги има водач, който следи за безопасността на цялата колона. Закъсал никога не се оставя да се оправя сам.