Образованието скара ГЕРБ и БСП, стигна се до уроци по правоговор
По времето на чие управление образованието в България е отбелязало растеж? Този въпрос се превърна в спор между ГЕРБ и БСП в пленарна зала. Стигна се и до забележки къде се слага ударението на думата „училища“.
Дебатите бяха около законопроект за консултантски услуги за простветното министесртво. С него се очаква Международната банка за развитие и растеж да предостави дълосрочен план за действие в обастта на науката у нас, както и повишаване на ефективността на публичните инвестиции за научни изследвания.
Порочна практика е да се сключват подобни консултантски договори с държавни ведомства бе коментарът на БСП по законопроекта. „Вие признавате, че не можете да се справите с проблемите на образоеанието в България. Все още имаме добра система за наука в България. Имаме БАН, имаме 54 университета. Имаме много добри учители в средното образование. За капак сключваме споразумение за 3 млн. лв. да дойдат някакви експерти, които не познават проблемите на българското образование, за да го оправят. Ако това не е признание за провала на Борисов за българското образование... Защо не използваме потенциала в България? По този начин казвате: „Ние не вярваме на българските преподаватели и научини работници. Това е цинично“, каза от трибуната соц депутатът Николай Цонков.
Единственото цинично е поведението на левицата, контрира зам.председателката на образователната комися Галя Захариева от ГЕРБ. „Цинично е поведението на някои колеги. Резултатът беше 0, когато управляваше БСП. Днес когато толкова много средства се дават в образованието, не можете да говорите за цинизъм. По време на ваше правителство ваши колеги ходиха в Сингапур за обмен в образованието“, каза още Захариева и даде урок по правоговор на Цонков къде се поставя ударението в думата „училища“.
„Цинизъм е, че българските учители по време на извънредното положение си плащаха за интернета, за да преподават на българските деца“, намеси се в спора и Иван Ченчев от БСП. Отправиха се и още обвинения към управляващите като един от примерите бе случаят със закриването на основното училище в Поликраище, което местните се опитват да спасят с подписка до МОН.
„Вашата дежурна реплика е винаги „провал“, но не всеки път трябва да търсим проблемите и слабостите. Смятам, че това споразумение е крачка в добрата посока“, върна се на темата за дебатите Галя Захариева.
Законопроектът бе приет на заседанието и на двете четения, като окончателно мина със 100 „за“, 34 „против“ и 4 въздържали се.