Пиар агенциите също поискаха помощ от държавата

25.03.2020 11:36 Паола Хюсеин
Мария Гергова-Бенгтссон, основател и управител на "Юнайтед партнърс"

24 пиар агенции поискаха браншът им също да бъде сред тези, които имат право да кандидатстват за финансова помощ от държавата.

В момента те не попадат сред икономическите дейности, които могат да поискат субсидия за 60% от заплатите на служителите си. Затова и Българската асоциация на пиар агенциите (БАПРА), чиито членове са те, прати официално писмо до премиера Бойко Борисов, Министерския съвет и Народното събрание с исканията им.

Същевременно пиар агенциите са сред най-засегнатите заради извънредното положение, тъй като те изцяло са функция от стопирането на бизнеса, казват от асоциацията.

Пиар секторът е с консолидиран обем около 50 млн. лв. годишно, а наетите в него са над 400 души на постоянна заетост. В момента има 50% спад в обема на работата им, показват данни от допитване, направено от професионалните организации в асоциацията. За да избегнат фалит, те предвиждат, че вероятно ще се наложи да съкратят 50% от служителите си - близо 200 работни места. Ако през следващите три месеца няма промяна в наложените ограничителни мерки, тогава може би ще се стигне до тотално съкращение на всички и преустановяване на дейността.

"Българската асоциация на пиар агенциите (БАПРА) и нейните членове са част от първия и най-засегнат сектор вследствие на разпространяването на новия коронавирус COVID-19 и предприетите мерки за справяне с пандемията", пише в писмото, подписано от председателката на БАПРА Мария Гергова-Бенгтссон. Според асоциацията агенциите са анулирали отдавна планирани и високобюджетни дискусии, конференции, концерти и кампании още седмица преди извънредното положение. Това е времето, в което бяха отправени препоръки за отмяна на подобни организирани дейности. С въвеждането на извънредното положение на 13 март 2020 г. вече спират и по-малките събития, което на практика блокира пиар бизнеса.

"Индустрията на пиар агенциите, рекламните агенции и консултантите по комуникации е основен участник в процеса на организиране на публични събития и кампании – ние сме събирателното звено, което обединява клиентите – институции, компании и неправителствени организации от една страна, и от друга – медии, музикални изпълнители, осветители, видеографи и озвучители, производителите на сцени и конструкции, печатници, пространства за провеждане на събития, доставчици на кетъринг и много други", пише още асоциацията в писмото си.

Така обосновава нуждата от това държавата да помогне и на пиар агенциите у нас.

Други от От страната и света

И за ДДС за кръчмите разделени между лоша храна, високите ѝ цени и скъпия персонал

Връщането на ДДС на 20% процента на ресторантьорите разгневи бранша с аргумента, че това не е начин да се закърпи дупката в бюджета. Публикация в защита на мярката обаче написа в профила си

Обявиха 3 януари за неучебен ден и във Варна

Кметът на Варна Благомир Коцев обяви 3 януари (петък) 2025 за неучебен ден за всички училища на територията на общината. Това стана ясно от публикация на кмета във фейсбук

Петролът поскъпна с около 1% на фона на ескалацията на войната в Украйна

Петролът днес поскъпна с около 1 процент до двуседмичен връх на фона на ескалацията на войната в Украйна, предаде Ройтерс, цитирана от БТА.  Фючърсите за сорта Брент от Северно море

Задържаха под стража двама от Лом за участие в организирана престъпна група

Окръжен съд – Монтана взе най-тежката мярка за неотклонение „задържане под стража" на А. Д. А. и М. Д. Н. от град Лом - и двамата обвиняеми по досъдебно производство на РУ – Лом за участие в

За 12-а година Fibank избра "Най-добра българска фирма"

За дванадесета година добрите български бизнес практики бяха отличени в конкурса "Най-добра българска фирма", организиран от Първа инвестиционна банка

>