Пиар агенциите също поискаха помощ от държавата
24 пиар агенции поискаха браншът им също да бъде сред тези, които имат право да кандидатстват за финансова помощ от държавата.
В момента те не попадат сред икономическите дейности, които могат да поискат субсидия за 60% от заплатите на служителите си. Затова и Българската асоциация на пиар агенциите (БАПРА), чиито членове са те, прати официално писмо до премиера Бойко Борисов, Министерския съвет и Народното събрание с исканията им.
Същевременно пиар агенциите са сред най-засегнатите заради извънредното положение, тъй като те изцяло са функция от стопирането на бизнеса, казват от асоциацията.
Пиар секторът е с консолидиран обем около 50 млн. лв. годишно, а наетите в него са над 400 души на постоянна заетост. В момента има 50% спад в обема на работата им, показват данни от допитване, направено от професионалните организации в асоциацията. За да избегнат фалит, те предвиждат, че вероятно ще се наложи да съкратят 50% от служителите си - близо 200 работни места. Ако през следващите три месеца няма промяна в наложените ограничителни мерки, тогава може би ще се стигне до тотално съкращение на всички и преустановяване на дейността.
"Българската асоциация на пиар агенциите (БАПРА) и нейните членове са част от първия и най-засегнат сектор вследствие на разпространяването на новия коронавирус COVID-19 и предприетите мерки за справяне с пандемията", пише в писмото, подписано от председателката на БАПРА Мария Гергова-Бенгтссон. Според асоциацията агенциите са анулирали отдавна планирани и високобюджетни дискусии, конференции, концерти и кампании още седмица преди извънредното положение. Това е времето, в което бяха отправени препоръки за отмяна на подобни организирани дейности. С въвеждането на извънредното положение на 13 март 2020 г. вече спират и по-малките събития, което на практика блокира пиар бизнеса.
"Индустрията на пиар агенциите, рекламните агенции и консултантите по комуникации е основен участник в процеса на организиране на публични събития и кампании – ние сме събирателното звено, което обединява клиентите – институции, компании и неправителствени организации от една страна, и от друга – медии, музикални изпълнители, осветители, видеографи и озвучители, производителите на сцени и конструкции, печатници, пространства за провеждане на събития, доставчици на кетъринг и много други", пише още асоциацията в писмото си.
Така обосновава нуждата от това държавата да помогне и на пиар агенциите у нас.