Идея: пускат колите в две посоки по ул. “Фритьоф Нансен”, по “Патриарх Евтимий” - бус лента

03.03.2020 20:56 Даринка Илиева
По бул. “Патриарх Евтимий” ще се обособят буслента и велоалея.

Нова организация на движението в част от центъра на София

Двупосочно движение по ул. “Фритьоф Нансен”, бус лента и велоалея по бул. “Патриарх Евтимий” - това са част от идеите за нова организация на движението в част от центъра на София.

То касае булевардите “Патриарх Евтимий”, “Васил Левски”, “Витоша” и улиците “Фритьоф Нансен”, “Г. С. Раковски”, “Любен Каравелов” и “Граф Игнатиев”. Идеята за промяна на движението бе представена в понеделник вечерта от зам.-кмета по транспорта на София Кристиан Кръстев на обществено обсъждане с граждани, организирано от кмета на район “Средец” Трайчо Трайков.

Според идеята движението по ул. “Фритьоф Нансен” трябва да стане двупосочно - сега колите се движат в една посока в участъка между булевардите “П. Евтимий” и “В. Левски”. Според експертите така ще се облекчи трафикът по ул. “Л. Каравелов”, която сега е много натоварена.

По “Патриарх Евтимий” пък ще бъдат обособени бус лента и велоалея в участъка от Попа до Петте кьошета.

Друга идея е паркирането по част от бул. “Витоша” да стане косо, а не успоредно, както е в момента, за да се осигурят повече места.

“Когато започна да се коментира промяната на движението по ул. “Фритьоф Нансен”, настоях да не се гледа само една улица, а да се мисли комплексно. Трябва да спрем практиката да решаваме локален проблем по една улица, а да се мисли цялостно. Затова настоях да търсим решение за цялата тази част от центъра и да включим и движението по съседните улици и булеварди. Целта на промяната е да облекчим трафика и да увеличим паркоместата в тази част, защото това е сериозен проблем, който живеещите поставят”, обясни Кръстев.

Той е изпратил и запитване до МВР дали по ул. “Граф Игнатиев” може да се оформи велоалея и велосипедистите да се движат заедно с трамваите.

По думите на Кръстев проектът за нова организация на движението ще е готов до края на месеца.

Отделна секция за десен завой ще се обособи на кръстовището на ул. “Иван Асен II” и бул. “Ситняково”. Така ще се реши проблемът на пътуващите по улицата, които искат да завият в посока телевизионната кула, обясни кметът на “Средец” Трайчо Трайков.

По думите му на обсъждането са присъствали доста хора. Част от тях били против двупосочно движение по ул. “Фр. Нансен”, но пък други били “за” и даже внесли подписка с такова искане.

Живеещите в района настоявали и за неколкократно увеличение на цената на синята зона, имало и искания тя да работи денонощно. Причината е, че хората не могат да намерят място за паркиране до домовете си. Коментирала се е и идея да се обособят места в зоните за платено паркиране, в които да се разреши кратковременен безплатен престой.

Други от От страната и света

Полицията издирва възрастен мъж, изчезнал в Каспичан

Областната дирекция (OД) на МВР - Шумен издирва по молба на близките му Джабил Хасан Сали, на 84 години, с постоянен адрес в град Провадия. От около година мъжът живее при свои близки в село Каспичан

Четирима ранени в катастрофата, затворила пътя Стара Загора - Казанлък, шофьорите - на 18 и 20 години

Пострадали са четирима при пътнотранспортно произшествие на Околовръстния път на Стара Загора, в близост до пътен възел "Зора", съобщиха за БТА от Областната дирекция на МВР в Стара Загора

Украинка се оплаква от посланика ни в Киев

Тежки обвинения към посланика на България в Украйна - Николай Ненчев, е отправила бившата вече служителка в мисията - преводачката Олга Хвостенко. В писмо до МВнР тя обвинява дипломатът

Павела Митова: Не гарантираме, че Силви Кирилов няма да бъде служебен премиер

„Няма да гарантираме, че ако Силви Кирилов бъде избран за председател на парламента, няма да бъде номиниран за служебен премиер". Това заяви депутатът от ИТН Павела Митова пред NOVA NEWS

Катастрофа затруднява движението по пътя Стара Загора - Казанлък

Движението по пътя от Стара Загора за Казанлък в района на Стара Загора е затруднено заради катастрофа, съобщиха от Агенция „Пътна инфраструктура“ (АПИ)

>