Предвиждат създаването на различни електронни паспорти в туризма

14.02.2020 12:06
Николина Ангелкова Снимка: Архив

Министър Николина Ангелкова заяви по време на седмата годишна среща на Националния борд по туризъм /НБТ/, че се очаква представителите на бизнеса чрез Министерството на туризма да могат да се възползват от новата оперативна програма "Иновации и конкурентоспособност"/ОПИК/ за дигитализацията в туризма.

Предвижда се създаването на различни електронни паспорти, образно казано, на местата за настаняване и хранене, както и други опции, важни за бизнеса за дигитализация. Сега се работи по оперативната програма с Министерството на икономиката, за да може тези дейности, които се заложат, да са максимално полезни за бизнеса, допълни министърът.

Следващият програмен период туризъм е намерил своето място в Споразумението за партньорство и е ключов приоритет в част "туризъм" и "култура", което ще даде сериозна възможност на всички да се възползваме от новите програми "Региони в растеж" и ОПИК, допълни министърът.

Столичният кмет Йорданка Фандъкова напомни по време на форума, че още преди два месеца е създаден специален ресор в СО - за насочване на усилията за по-активна дигитализация и използването на технологиите в развитието на града и за координация с бизнеса. Фандъкова информира, че чрез Стратегията за дигитална трансформация, която сега се обсъжда в Столичния общински съвет, се цели подкрепа и работа за намаляване на административната тежест за хората и бизнеса.

Целта е услуги, които не са дигитални, спешно да се дигитализират, както и това администрацията на общината да не изисква от хората документи, които тя самата издава.

Друг общ акцент в изказването на министърАнгелкова и на столичния кмет бе свързан с подготовка на национален туристически бранд. Бранд "България" и логото са важни и се надявам на предложения от бранша, обърна се министърът към бранша, като акцентира върху важността на това как страна ни се представя и как искаме тя да се възприема като туристическа дестинация. Фандъкова обяви, че още тази година започва заедно с екипа си работа по подготовката за създаване на продуктов бранд на София и също покани бранша да се включи в тази дейност.

Поли Карастоянова от НБТ предложи експертизата на членовете на организация при разработването на концепцията за специален туристически бранд на София като видима и значима европейска дестинация. По думите й, София трябва да лидира този пилотен проект и в него да бъде вграден в умален модел и голямата концепция, която с министър Ангелкова, да бъде подготвена като цялостен национален бранд.

Други от От страната и света

Евростат: Търговията на дребно в България е нараснала с 4,8% от миналата година

В България обемът на търговията на дребно е нараснал с 0,4 на сто през септември спрямо предходния месец, обръщайки спад (0,8 на сто) през август. На годишна база спрямо септември 2023 г

Атанас Запрянов: Победата в Сръбско-българската война е дело само на Българската армия

„Днес отбелязваме една годишнина: 139 години от Сръбско-българската война и победата на младата Българска армия. Както Съединението е само българско дело

Прокуратурата обвини и задържа сириец, помагал на 21 чужденци да преминат у нас

Софийска районна прокуратура привлече към наказателна отговорност сирийски гражданин, противозаконно подпомогнал чужденци да преминат в страната. Това съобщиха от пресцентъра на Прокуратурата. На 05

СДВР за изнасилвача: Има такъв случай, но няма серийност, жителите на района трябва да са спокойни

Има случай на изнасилване в район "Слатина", но няма серийност. Работим по случая и скоро ще задържим извършителя. Жителите на района няма от какво да се притесняват

Габриела Славова продавала дрехите си за хляб, била болна, но лекарят й не искал да я прегледа

Остава под домашен арест, адвокатите ѝ искаха мярка "подписка" Съдът остави под домашен арест Габриела Славова, обвинена заедно с майка си Красимира Трифонова за смъртта на Пейо Пеев

>