Посланичката на САЩ Херо Мустафа даде старт на седмици на американското говеждо в магазините на “Метро”
Посланичката на САЩ у нас Херо Мустафа даде старт на седмици на американското говеждо в магазините на веригата “Метро” в България и представи в “Метро Академия” т.нар. Световен посланик на американското говежда шеф Джон Кадю.
Търговската верига започва първа в България внос на американско говеждо по специална програма, финансирана от Федерацията на американските производители и износители на говеждо месо и подкрепена от федералното министерство на земеделието.
“Това е месо от породата “Ангъс”, което е от животни, нетретирани с хормони. Те имат специални импланти, които им позволяват да натрупат с около 30 килограма повече месо от останалите животни. Обикновено животните са на възраст между 18 и 22 месеца”, обясни шеф Джон Кадю, който демонстрира транжиране и приготвяне на говеждо по автентични американски рецепти.
90% от говеждото месо в САЩ е от малки семейни ферми, в които се отглеждат по не повече от 100 глави добитък. През последните години обаче съвременните технологии са позволили добивът на месо да бъде много ефективен, така че производството е увеличено с 20% в сравнение с времето преди 5 години при около 10% по-малко на брой говеда, обясни Кадю.
Според него главният майсторлък при приготването на вкусни говежди стекове не е в самото изпичане, макар то да е само по себе си трудно и да има много тънкости. По-важното е обаче транжирането на месото, тъй във всяка част от животното има различни пропорции между мускули и мазнина и заради това то се приготвя по различен начин. Месото, което се внася от САЩ, е транжирано по различен начин от този на континента, подчерта Кадю, който има 31-годишен опит в приготвянето на говеждо месо в САЩ, Канада, Англия и Азия.
Кадю разказа още за начина, по който се работи в кланиците в САЩ и даде съвети как да отличим на външен вид доброто говеждо месо от месото от животни, които са третирани по нехуманен начин.
Днес във фермите наСАЩ се отглеждат около 100 милиона глави говеда, като концентрацията им е основно в богатите на житни култури щати Тексас, Канзас, Оклахома и Небраска. Говеждото месо се класифицира според плътността и прошареността. Младото, силно прошарено говеждо получава най-високата оценка за качество Prime. След нея е оценката Choice, следвана от Select. Класифицираното говеждо месо получава печат.
2019 г. е втората най-силна година по стойност на износа на говеждо месо от САЩ след 2018 г. – обемът е 1,21 милиона тона на стойност 7,4 милиарда щатски долара. Така миналата година изостава само от рекордната 2018 г., когато експортът бе оценен на 8,33 милиарда долара, сочат данните на американското земеделско министерство.
Посланик Мустафа каза, че обича да готви и смята храната за универсален език, който може да събере успешно представители на различни култури заедно. Тя похвали българското земеделско министерство за контрола, който извършва върху безопасността на храните в страната.
Главният изпълнителен директор на “Метро България” Атила Йенисен подчерта, че в дългогодишната си история на българския пазар веригата е подпомогнала хиляди родни производители на хранителни и нехранителни стоки, продавайки техните продукти. “Но основните клиенти на “Метро” от ХоРеКа сектора обичат да обогатяват своите кухни и затова непрекъснато правим селекции на най-доброто от националните кухни на други държави”, каза Йенисен.