Военното обучение в училищата може да се въведе от догодина
Военното обучение в училищата може да се въведе още от следващата учебна година. Това стана ясно след среща на групата на "Обединени патриоти" с образователния министър Красимир Вълчев.
Не говорим за военно обучение в традиционния му смисъл, подчерта Вълчев пред журналисти. И обясни, че вероятно ще бъде съчетано и с други часове по интереси.
Освен въвеждането на военно обучение, патриотите са обсъдили с министъра и въвеждането на предмета “Родинознание” в училищата. Преди няколко години преметът бе разделен на “Човек и общество” и “Човек и природа”. Според министъра обаче вместо въвеждането на нов предмет, може да се говори за преименуване.
Не говорим за нови предмети. В момента имаме човек и общество, има и социални компетенстности. Говорим за компетентности, не за предмети, подчерта Вълчев.
"И трите теми, които поставихме - основно за поемане на таксите на децата в детските градини на 4-5 годишна възраст, разбрахме, че ресурсът, който е отпуснат, ще осигури ресурс за минимум 50% от децата. Ще се борим това да стане на 100%, ако не, поне на 70%. Въвеждането на родинознанието да стане от следващата учебна година и не на последно място от тогава да имаме и програма за военно обучение. Обсъждаме критериите за държавното финансиране на предучилищната, основно ще бъдат подоходни, но няма да бъдат само за социално слаби. Въпросът е на разговори с финансовия министър”, коментира пък съпредседателят на “Обединени патриоти” Искрен Веселинов.
Предвидени са 70 млн. лв. за нови детски градини и отделно 10 млн. за издръжката на децата на 4 г. Ако някога има недостиг на детски градини, то ще бъде в София, но те ще продължат да се строят. Това трябва да става предимно в южните квартали на столицата, тъй като там има най-голям недостиг, каза Вълчев. Според него въвеждането на задължителната предучилищна за децата на 4 г. е най-силната мярка за интегриране на децата, на които майчиният език не е български. Обясни, че в момента на 78% от децата на 4 г. ходят на детска градина, а на 5 г. -91%.
“Разликата между 78% и 100% е 3/4 от децата, при които в семейството липсва отношение към образованието, родителите също са с ниско образование”, продължи той. И допълни, че вероятно ще бъдат направени компромиси за децата, които са на места отдалечени от детски градини.