"Боинг" 737 МАКС бил "конструиран от клоуни под управлението на маймуни"

10.01.2020 17:56
Снимка: Ройтерс

Американският самолетостроител "Боинг" (Boeing) публикува стотици изключително неудобни вътрешни съобщения, отнасящи се за модела 737 МАКС (737 МАКС), предадоха световните агенции.

Според едно от тях машината е "конструирана от клоуни, поставени под управлението на маймуни".

Производителят на самолетите определи мненията като "напълно неприемливи" и отбеляза, че разкрила публично тези послания в името на прозрачността. От някои от тях става ясно и че групата се е опитвала да заобиколи правилата на Федералното управление за авиация на САЩ (ФУА - FAA) и на чуждестранните регулатори.

Тази изповед може да усложни кризата в Боинг, който не успява да върне в употреба водещия си модел и да възстанови имиджа си след катастрофите със самолет на индонезийската авиокомпания "Лайън еър" (Lion Air) през октомври 2018 година и на Етиопските авиолинии (Ethiopian Airlines) през март 2018 година, отбелязва Ройтерс, на която се позова БТА. След двете катастрофи, при които загинаха общо 346 души, бяха забранени полетите на всички 737 МАКС.

Служителите на самолетостроителя знаели за недостатъците на машината, появила се през 2016 година, много преди двете трагедии, става известно от съобщенията.

В едно от тях, с дата 8 февруари 2018 година, един от служителите пита колегата си: "Ще качиш ли семейството си в самолет, тестван със симулатор за МАКС?". Отговорът е "Не!".

Тези разговори хвърлят светлина върху лицемерието, ширещо се в компанията, която само искала да намали разходите, без да се съобразява с ФУА.

"Тези мнения не отразяват компанията, такава каквато е и каквато трябва да бъде. Те са напълно неприемливи", заявиха от "Боинг", цитира ги Би Би Си.

От други послания става ясно как групата се е опитвала да освободи пилотите на 737 МАКС от обучение на симулатор на полети - етап, който струва много скъпо и отнема повече време, отколкото обикновено обучение на компютър. На 8 февруари производителят променил подхода си и препоръчал на авиокомпаниите да обучават пилотите си на 737 МАКС с помощта на симулатор.

ФУА изрази разочарованието си от тона и съдържанието на някои от тези послания, но посочи, че те не пораждат нови опасения за безопасността на самолетите.

Самолетостроителят, който от понеделник ще има нов ръководител - Дейвид Калхун, от миналата година вече не е номер едно в сектора, след като беше изпреварен от "Еърбъс" (Airbus).

Други от От страната и света

Само в "24 часа" на 23 октомври - Военните за първи път признаха: Жените в армията ни са жертва на сексуален тормоз

Само в "24 часа" на 23 октомври може да прочетете:  Жените в армията ни са жертви на сексуален тормоз и изнасилвания Най-желани сме в Европа за емигриране - за 30 години чужденците у нас са се

Мързелив шеф - претоварени подчинени, или рисковете на стила ограничено управление

При т.нар. ограничено управление често за служителите не са ясни задачите и се стига до провал "Точният човек" е специален проект на "24 часа" за професионалния успех, растежа в кариерата

Евгения умирала в страдания, душена била минути. Мъжът ѝ Орлин спокоен в съда (Обзор)

Трима водещи съдебни медици категорични: Младата жена е починала от механична асфиксия Той твърди, че изпаднал в афект, когато тя му подхвърлила: Ти сигурен ли си

България най-желана за емигриране в Европа – за 30 г. със 757% се увеличил броят на чужденците

Първа в цял свят е Южна Корея с близо 4000% скок на емигриралите България е първа в Европа по ръст на мигрантското население от 1990 до 2020 г., сочи ново проучване на компанията за международни

Продажбите на нови коли тръгнаха надолу (Обзор)

За септември на годишна база у нас намаляват с 14,8% След месеци на ръст в продажбите на нови коли тенденцията се е обърнала и вече има спад. През септември в България са купени 2522 возила срещу

>