Експерти: „Тесла" може да е голяма заплаха за китайските електромобили

08.01.2020 11:30
СНИМКА: bulgarian.cri.cn

Произвежданите в Китай автомобили „Тесла" биха могли да окажат голямо влияние върху местните играчи, заради очевидните предимства на компанията, включително високотехнологична електронна система и много добри показатели, но в дългосрочен план тази конкуренция ще насърчи стабилното развитие на китайския сектор на превозните средства с нова енергия (NEV), смятат експерти.

Във вторник, в присъствието на основателя на „Тесла" Илъм Мъск, в завода на компанията в Шанхай се проведе церемония по пускането на пазара на първите произведени автомобили – Модел 3. Дни преди събитието цената на Модел 3 бе понижена – от 355 800 ($51,225) на 323 800 юана за базовата конфигурация, а с правителствените субсидии за НЕВ, крайната цена спадна до 299 000 юана, предава bulgarian.cri.cn.

„Добрите показатели на Модел 3, заедно с намалената цена и ефективното управление на компанията, са много привлекателни за клиентите и биха могли да създадат голяма заплаха за местните китайски производители на НЕВ", казва У Шъчън, анализатор на автомобилния пазар.

Според „Тесла", 30 процента от частите, използвани в първата партида Модел 3, са от Китай и се очаква това съотношение да достигне 70 до средата на тази година и 100 до края ѝ, според до медийни репортажи.

„С увеличаване процента на използване на местни части, „Тесла" има по-голям потенциал за ново понижаване на цената, което може да предизвика паника сред местните производители", отбелязва У Шъчън.

Въпреки че „Тесла" може да бъде силен конкурент на местните играчи, това също би могло да помогне за подобряване на китайската индустрия за НЕВ возила, според експерти.

Сю Хъи, председател на Beijing Automotive Industry Corp, заяви на неотдавнашна конференция, че автомобилната индустрия в Китай е в процес на фундаментална промяна и „Тесла" може да бъде еталон за местните производители на автомобили. Според него, компанията на Мъск цели да отнеме пазарен дял от традиционните автомобили и да насърчи използването на НЕВ.

В момента китайските производители на този тип автомобили разчитат повече или по-малко на правителствени политики, като например субсидии, което всъщност не е здравословно за развитието на индустрията, казва У Шъчън и добави, че появата на „Тесла" може да предизвика паника сред местните играчи в краткосрочен план, но в дългосрочен това ще помогне на китайските регулатори и участниците в индустрията да преосмислят посоката за бъдещото развитие на сектора.

Други от От страната и света

Редят правителство на малцинството до сряда, тройната коалиция - на един пленум разстояние (Обзор)

До последно неясно как и дали ДБ ще подкрепи 11 кресла за ГЕРБ, за БСП - важното им социално министерство, ресурсните регионално и на екологията плюс спортното Хората на Доган няма да получат постове

Спират временно ферибота Оряхово - Бекет заради силен вятър

Поради лоши метеорологични условия, по-конкретно силен порив на вятъра, фериботната платформа, обслужваща Оряхово - Бекет, временно преустановява работа

Прегръдката със сенсей Явор, който урежда нещата, засенчи обвинението на Кирил Петков (Обзор)

След 50 минути в прокуратурата той вече ще отговаря за длъжностно престъпление Почти три години след задържането на Бойко Борисов, Владислав Горанов и Севделина Арнаудова съпредседателят на

Посолството на САЩ у нас благодари за бързата реакция при защитата на Панагюрското съкровище от огъня

"Във вторник огънят в района на Пасифик Палисейдс достигна територията на музея "Гети", където в момента се намира и българското Панагюрско златно съкровище

Близнаците Асенови и Бисер Митрев ще лежат по 5 г. в затвора за побоя над Слави Ангелов

Прокурорите Николай Попов и Деян Славов, както и повереникът на Слави Ангелов - адвокат Надежда Ковачева, доказаха вината им в съда 5 г. ще лежат в затвора Георги Асенов

>