2020-а - иде “сухо” поколение, което бяга от вещи и разточителност

28.12.2019 13:37 Павлина Трифонова
Шведката Грета Тунберг увлече много млади хора да се борят срещу измененията в климата. СНИМКА: РОЙТЕРС
Пиенето в баровете спада, младите предпочитат слабоалкохолни напитки. СНИМКА: РОЙТЕРС

Връща се към традиционните медии и носи дрехи под наем

Ако искате да сте в крак с глобалните процеси през 2020 г., ще трябва да се откажЕте от ракийката със салатка всяка вечер, купуването на дрехи на килограм и колекционирането на стотици приятели в социалните мрежи, които дори не познавате. Причината е, че консуматорското общество вече излиза от мода. Идва времето

да се живее скромно,

с най-малко

въглероден

отпечатък

и да се поддържа добро здраве, тъй като предизвикателствата пред света, изглежда ще са големи.

Явлението Грета Тунберг бе само началото. Грижата за бъдещето на нашата планета ще продължи да доминира и през новата година. И това не се дължи на някакви задкулисни центрове, а на реалности, с които се сблъскваме в ежедневието си. Ето, да вземем само климатичната промяна, на която сме свидетели. През последните години въобще нямаме снежни Коледи. Ако се радваме на зима, ще е след януари и то максимум за два месеца. А последиците са

безводие и

лоша реколта

Британската метеорологическа служба, която се слави с точните си прогнози, вече съобщи, че тенденцията към глобално затопляне ще продължи и през 2020 г. Очаква се средната температура да се повиши с около процент и това да е шестата поред най-топла година след 1900 г. Според английските метеоролози най-силният фактор за покачване на температурите са парниковите газове.

Така че колкото и подозрително да гледате на каузата на Грета Тунберг, последиците от замърсяването на природата са обективно явление. Освен това шумът около нея кара и други млади хора да се държат отговорно към планетата и своето здраве. Ето, да вземем едно от най-новите лица в публичното пространство, което се завъртя покрай зашеметяващата изборна победа на консерваторите във Великобритания. Става въпрос за 31-годишната приятелка на британския премиер Борис Джонсън. Оказа се, че Кари Симъндс е била на първата си среща с кралицата, както и на редица други важни събития, с

рокли под наем

Младата дама членува в интернет портал за дрехи, който срещу абонамент от 10 паунда на месец, предоставя дизайнерски дрехи на ниски цени на своите членове. И Кари се е включила в него не заради липса на пари, а защото отговаря на разбирането ѝ да се живее с по-малко вещи и отпадъци.

Модната индустрия се смята за втория най-голям замърсител на водоемите и има вина за 10% от въглеродния отпечатък в света. Заради тези обвинения се очаква все повече компании за дрехи да започнат да предлагат услуга и за даване под наем, както вече сториха две големи американски фирми и една шведска.

Оказва се, че младите диктуват промяна и в алкохолната индустрия. След като проучване на една от най-известните английски компании за напитки установи, че

поколението от 20 до

30 г. пие по-малко,

тя се принуди да се насочи към продукти с по-нисък алкохолен градус. Участвалите в анкетата ѝ младежи са отговорили, че го правят, защото са отговорни към здравето си, а и традиционните спиртни напитки не отговарят на разбирането им да поддържат марки с природозащитни каузи и социални послания.

Или по друг начин казано, искат да консумират това, което показва, че е създадено с грижа за тяхното бъдеще, а не за да напълни нечия банкова сметка. Затова в алкохолния бизнес вече се говори за суха генерация, която може да бъде спечелена само със слабоалкохолни напитки. Още повече че пиещите в заведения намаляват и само един на всеки петима млади хора на възраст от 16 до 24 г. консумира алкохол. През 2020 г. се очаква да бъдат пуснати нови напитки с ултраниски алкохолни градуси, които ще бъдат дори по-скъпи от бутилка уиски или водка заради интереса към тях.

Голяма промяна се задава в начина на използване на социалните мрежи, след като много потребители

се опариха с фейк

новини, хейт

и тенденциозна реклама. Специалисти от бранша твърдят, че сред бума на големите интернет платфори, от които почти всеки искаше да е част, има възраждане на безрекламните частни дигитални общности. Все повече хора се насочват към места в интернет като създадената от руски специалисти мрежа Telegram. За ценни бизнес връзки пък се използва Guild. Расте популярността и на Tik Tok и Snapchat, чийто иновативен подход накара мощни платформи като фейсбук да се притеснят от конкуренцията. Tik Tok е китайска услуга за споделяне на видео в социални мрежи, а Snapchat e приложение за мултимедийни съобщения, разработени от двама бивши възпитаници на университетата в Станфорд.

Смята се, че доверието ще бъде най-важното нещо за социалните мрежи през новата година. Причината е, че някои рекламодатели започнаха да бягат от тях заради фейк новините и да се връщат към традиционни медии. Освен това сред родените след 2000-та година се забелязва възобновен интерес към известни новинарски медии. Младите започват да търсят надеждни източници на информация, особено преди важни събития като национални избори, а не да се доверяват на социалните мрежи за тях. Затова 2020 г. ще е ключова по този въпрос заради предстоящия вот за президент в САЩ, който винаги се следи в цял свят.

Много пиар агенции се мъчат да открият начин да предпазят своите клиенти от негативното влияние на социалните медии. В същото време фейсбук, туитър и инстаграм също предприемат мерки, за да насърчат позитивното използване на техните платформи. Но докато се предприемат решителни стъпки по този въпрос, месинджър приложенията ще стават все по-популярни заради тенденцията

да комуникираме

вече в по-малки

затворени групи,

които зачитат и опазват личното ни пространство. Което всъщност отговаря и на набиращата скорост мода сред младите да не се живее разточително и на показ, стил който риалити звездите наложиха преди години.

Други от Мнения

Пречупване на тренда - ниските лихви спряха растежа на милионерските влогове

Вземащите кредит трябва да се съобразят с новата тенденция - лихвите ще се покачват Хората изчакват да видят докъде ще спаднат цените, за да получат по-изгодни сделки БНБ публикува редовната

Красен Станчев: Бъдещият кабинет не е на ротацията, щафета е - трябва да бъде разписано какво поема първият и какво предава

Обедняване и апокалипсис няма! Всички - без семействата с повече деца и част от пенсионерите, са по-добре в последните 2 г., казва икономистът - Държава пред катастрофа, икономика пред рецесия

Президентът си е основал звукозаписна компания и от там сега ще излязат редица нови хитове

Няколко коментара на извънредната и налудничаво динамична политическа обстановка: 1. “Да, България” винаги е била категорична, че експертният състав на правителството е това

Кабинет на ПП-ДБ само с техни министри не им дава по-добри възможности

Партиите - участнички в споразумението за излъчване на правителство от ГЕРБ-СДС и ПП-ДБ са заинтересовани да постигнат балансирано представителство в предстоящия кабинет

“Букър” тежи, колкото и да ръкопляскате или да хулите

Радвам се за Георги Господинов. Книга, писана на езика свещен, достигна до световно признание. Интересни са ми тези, които обругават, без да са чели Може би думата награда иде от това, че някой

>