Димитър Маджаров: Продължаваме да инвестираме, наградите го доказват

09.12.2019 07:00 Самуил Огнянов

От създаването на компанията до днес запазваме семейните ценности и ги обвързваме с качеството, казва собственикът на фирма "Димитър Маджаров"

- През последните години спечелихте няколко от престижните награди Superbrands. Как оценявате това и на какво се дължи, г-н Маджаров?

- Отдавам този успех на постоянния стремеж към поддържане и утвърждаване на досегашните добри производствени практики. В допълнение винаги се стараем да отговаряме на потребителското търсене, да сме в крак със съвременните тенденции в производството, но и да работим върху разработването на нови продукти, които да подхождат на семейните традиции и на българския вкус.

Наградите Superbrands имат специално значение както за мен, така и за целия екип на компанията. Това е много високо признание и наистина ни

показва, че

продуктите,

които

произвеждаме,

се оценяват

високо именно

заради тяхното

добро качество

- Създавате компанията преди повече от 25 години. Всъщност как започна всичко?

- От 1991 г. насам започнахме да се занимаваме с търговска дейност. В самото начало бяхме фокусирани най-вече върху производството на колбаси, като първия си цех открихме през 1994 г. Пет години по-късно създадохме и мандра за производство на саламурено сирене и български кашкавал.

Отбелязахме началото на 21-и век със започването на работа с първата международна верига за модерна търговия в България. С напредването на времето и развитието на хранително-вкусовата промишленост стремежът към удостоверяването на по-високо качество на произведените продукти постоянно нарастваше. Това беше както наша собствена цел, така и изискване от регулаторна гледна точка на национално равнище.

Затова и пристъпихме към сертифициране по стандартите за “Добри производствени практики”, въвеждане на НАССР система и стандарт ISO 9001. Към днешна дата компанията притежава сертификат и в съответствие с Международния хранителен стандарт (IFS), a всички млечни продукти имат сертификат Halal. От 2015 г. в млекопреработвателното предприятие стартира и производството на кисело мляко.

- Какво ви отличава от конкуренцията, работите на пазар, на който тя е много силна?

- Това, върху което залагаме най-силно ние освен на качеството, е и емоцията, която съпътства избора и последващата консумация на нашите продукти.

От създаването си до днес марката “Димитър Маджаров” запазва семейните ценности. Вярата, грижата и доверието са в основата на ежедневния стремеж на компанията. Затова и

винаги се

стараем да се

вслушваме в

хората и в това

какви са техните

нужди и

изисквания

В резултат избираме да произвеждаме колбаси и месни деликатеси и любими млечни продукти с автентичен вкус, които са предпочитан избор за потребителите.

- Слоганът ви “От нашето семейство за вашето семейство” означава ли, че това, което слагате на трапезата у вас, го предлагате и на клиентите си?

- Разбира се! От създаването на компанията до днес ние запазваме семейните ценности и ги обвързваме с качествата на своите продукти. От една страна - вярата и грижата, която самите ние влагаме в тях до момента, в който достигат до крайните потребители, а от друга – доверието, което получаваме в замяна, дава смисъл на всичко, което правим.

Тези ценности са обвързани и с ежедневния ни стремеж да произвеждаме колбаси и месни деликатеси с безкомпромисно качество и любими на българите млечни продукти.

- Кои са ключовите ви продукти?

- Ключовите продукти на “Димитър Маджаров” се разделят в две групи – традиционните млечни продукти и суровосушени месни продукти. Това са съответно сирената от първата и луканките от втората група.

Като чист натурален продукт бялото сирене “Димитър Маджаров” включва 100% мляко и традиционната българска закваска, съдържаща също Lactobacillus bulgaricus и Streptococcus thermophilus. Между 4 и 6 литра мляко са необходими за производството на 1 кг сирене, в зависимост от суровината. За да получи умерено соления си и приятно изразен млечен вкус, сиренето от козе, овче и биволско мляко трябва да премине през период на зреене минимум 60 дни при специална температура, докато сиренето от краве мляко – поне 45 дни.

През 2007 г. компанията ни е първата, която въвежда на пазара луканка с калибър Ф70 за деликатесни щандове и витрини. По-големият диаметър на луканка Ф70 изиска 60 дни прецизен процес на зреене и сушене на продукта, което му придава по-богат и плътен вкус. Емблематична за бранда, нашата луканка “Маджаров” Ф70 се произвежда от прясно месо, без заместители – растителни и животински протеини. Неповторимостта на българската традиция се състои в процеса на пресоване чрез дървени плоскости, което благоприятства сушенето на продуктите.

- Предвиждате ли лансирането на нови продукти?

- Съвсем скоро през 2019 г. поставихме началото на една чисто нова продуктова серия – функционални

млечни

продукти

със здравни

ползи

за стомашно-чревния тракт и имунната функция. Киселото мляко My BifiPro е продукт, който съчетава естествените ползи от традиционното кисело мляко с най-добре документираните два пробиотични щама в света – BB-12 и с добавени витамини D3 и B12 за естествена подкрепа на имунната система.

При месните продукти отскоро предлагаме и нова серия свежи меса в тарелка, както и селекцията GourMeat Tour. Следвайки актуалните тенденции за удобство в разфасовките и новаторството в рецептурите, създадохме слайсирани деликатеси, вдъхновени от различни гурме дестинации, в удобна и надеждна опаковка, запазваща качествата на продукта. Представихме и изцяло нова серия свежи и млени меса в началото на грил сезон 2019. Gourmeat O`Clock се появи тъкмо навреме, за да предложи актуални, качествени и надеждни продукти на всеки грил ценител.

- Биопроизводството ли е бъдещето на хранителната промишленост? По какво се отличава то?

- Отношението на потребителите към храната днес е много различно в сравнение с това, което наблюдавахме, когато започнахме своята дейност. Стремежът към полезно и отговорно хранене е в изключителен възход. Това е тенденция, която наблюдаваме както в България, така и по света. Съвсем логично е този тренд все по-често да се съобразява и от нас, производителите.

Доказателство за това доколко полезен е съставът на продуктите, които избираме, е етикетът върху опаковката, който индикира всички включени съставки. Консумирането на полезни за здравето храни е стъпка напред към по-добро здраве. А за нас, както и за нашите потребители, грижата за здравето е от първостепенно значение. Затова и занапред ще продължим да държим на високия стандарт на качество на предлаганите от нас продукти и ще приветстваме всички добри практики в тази посока.

Други от Мнения

Пречупване на тренда - ниските лихви спряха растежа на милионерските влогове

Вземащите кредит трябва да се съобразят с новата тенденция - лихвите ще се покачват Хората изчакват да видят докъде ще спаднат цените, за да получат по-изгодни сделки БНБ публикува редовната

Красен Станчев: Бъдещият кабинет не е на ротацията, щафета е - трябва да бъде разписано какво поема първият и какво предава

Обедняване и апокалипсис няма! Всички - без семействата с повече деца и част от пенсионерите, са по-добре в последните 2 г., казва икономистът - Държава пред катастрофа, икономика пред рецесия

Президентът си е основал звукозаписна компания и от там сега ще излязат редица нови хитове

Няколко коментара на извънредната и налудничаво динамична политическа обстановка: 1. “Да, България” винаги е била категорична, че експертният състав на правителството е това

Кабинет на ПП-ДБ само с техни министри не им дава по-добри възможности

Партиите - участнички в споразумението за излъчване на правителство от ГЕРБ-СДС и ПП-ДБ са заинтересовани да постигнат балансирано представителство в предстоящия кабинет

“Букър” тежи, колкото и да ръкопляскате или да хулите

Радвам се за Георги Господинов. Книга, писана на езика свещен, достигна до световно признание. Интересни са ми тези, които обругават, без да са чели Може би думата награда иде от това, че някой

>