Само 21 000 шофьори ще плащат 400% по-скъпа застраховка

05.12.2019 23:00 Румяна Дeнчeва
Системата "Бонус -Малус" трябва да стимулира добрите водачи и да намали тежките катастрофи.

Битката между компаниите ще бъде за 80% добри водачи

Новият вариант на системата “Бонус-малус” е по-добър от предишния, заявиха от Асоциацията на застрахователите при обсъждане на проекта за наредба, обявен от Комисията за финансов надзор.

“Въвеждането на новата система за формиране на “Гражданска отговорност” няма да има директно отражение върху общото ниво на премийния приход на застрахователите. Намаленията на премиите при бонус само частично ще се компенсират от увеличението при малус”, гарантира председателят на управителния съвет на асоциацията Константин Велев.

Той нарече спекулация твърденията “за реки от пари” ще потекат към застрахователите след въвеждането на факторите за оскъпяване и поевтиняване.

Изчисленията на асоциацията сочат, че максимален бонус от 25% ще ползват 44,2% от общо 1,5 милиона при 3,5 млн. регистрирани моторни превозни средства.

В същото време пълното възможно оскъпяване от 400% би засегнало 0,6% от водачите, или около 21 000 души.

“Ние тези клиенти с 400% оскъпяване на полицата дори не ги искаме. Това е агресивен водач, рисков. Битката при застрахователите ще е за 80-те процента добри шофьори”, обясни изпълнителният директор на “Евроинс иншурънс груп” Кирил Бошов.

Според шефа на “Дженерали застраховане” Юри Копач размерът на ефективната средна премия ще продължи да пада. “Към юни по данни на Гаранционния фонд тя е била 281,27 лева за леките коли. През ноември тя е 278, 52 лв. и продължава да се понижава още преди внедряване на системата”, поясни той.

Основата за “Гражданска отговорност” ще се формира на база използваните и сега фактори - история на щетите при застрахователя, кубатура на двигателя на превозното средство, място на регистрация и ползване и възраст на водача. Следва коефициент, който се получава от нарушенията.

При влизането в сила на “Бонус-малус” всички водачи ще са с чисто досие и след първата година прилагане ще се трупат малус точки, обясниха представителите на компаниите.

Те определиха като удачно решението водещ при определяне на скалата да бъде водачът, тъй като отговорността за произшествия е негова.

Плановете на финансовия регулатор са системата да заработи от 2021 г., а през 2024 г. тя да се преразгледа изцяло на базата на натрупаната информация.

Други от От страната и света

Най-възрастният жител на село Макариополско празнува 103-ти рожден ден

Дядо Ибрям от търговищкото село Макариополско празнува 103-ти рожден ден. Ибрям Салиев посреща празника си в тесен семеен кръг. През целия ден в дома му се отбиват близки и съседи да поздравят

Малката Криси, която спешно се нуждаеше от ново сърце, заминава за Индия за операция

Добри новини за малката Криси от великотърновското село Къпиново, която се нуждае от трансплантация на сърце и бял дроб. Стотици хора дариха средства и само за 24 часа сумата, необходима за лечението

Бил Клинтън се извини на Моника Люински в книга, за да й даде шанс за нов живот

В мемоарите си бившият президент признава, че много ѝ се възхищава за кампаниите срещу тормоза 26 години след аферата, която за малко да го свали от власт

Завишени стойности на уран са установени в питейната вода на село Малки воден, община Маджарово

Завишени стойности на показателя "естествен уран" са установени в питейната вода на село Малки воден, община Маджарово. При норма 30 микрограма на литър тежък метал, изследването е констатирало 34

Жалби блокират проект на асансьор за деца със специални потребности в София

Център за деца със специални потребности в София е без асансьор. Децата в инвалидни колички продължават да бъдат носени на ръце. Макар да е осигурено финансиране от Министерството на образованието

>