Черният петък у нас е основно онлайн

16.11.2018 09:29

63% от българите, пазарували в мрежата, планират да похарчат между 100 и 750 лв.

Рекордните 95% от българите знаят какво представлява търговската кампания Черен петък, което е продължаващ нарастващ тренд от последните години, откакто тя се провежда, а 73% от тях възнамеряват да се възползват от специалните оферти и да направят покупка. Това показва ежегодното проучване на Kantar* за нагласите и очакванията за деня с големите намаления. Шопинг събитието, което дава старт на празничното пазаруване, навлезе у нас преди 6 години, когато едва 10% бяха чували и само 5% се включиха в него.

Пазаруващите онлайн са 77,1%, което бележи повишение спрямо предходната година, когато са били 70,4%. Най-активна е групата 25-34 г., следвана от 18-24 г. (съответно 90,4% и 83,6% от тях правят покупки през интернет).

Онлайн магазините продължават да са първият избор за Black Friday, за който се сещат – такова е мнението на 62,9% от потенциалните клиенти (почти два пъти повече от предпочитащите физически магазини, 32,7%). Това също не е случайно, тъй като електронната търговия идва с множество предимства за бързо и лесно пазаруване, независимо къде се намираме и по всяко време на деня, все повече и през мобилните устройства.

eMAG.bg, от своя страна, е водеща платформа сред дестинациите за онлайн шопинг по време на кампанията – посочвана като първи избор от 26,7% от отговорилите, които възнамеряват да направят своите покупки в мрежата. Прогнозите на компанията са, че един от трима души с достъп до интернет в страната ще посети техния Black Friday през мобилната апликация или сайта на eMAG.

Проучването отговаря и на въпроса кои ще са най-търсените продукти на Black Friday. Водеща е категорията Дрехи, към която са се насочили над 40% от възнамеряващите да направят покупки, следвана от Обувки (20,5%), Продукти за лична грижа и красота (13,7%) и Малки домашни електроуреди (12,9%). Мобилни телефони и Телевизори са сред търсените категории за съответно 8,7% и 5,6% от потребителите.

Тенденциите за най-търсените продукти в различните възрастови групи се определят от техния лайфстайл и потребности. Младите (18-24 г.) ще търсят основно дрехи и са с повишен интерес към лаптопи и гейминг конзоли спрямо останалите групи; 25-34 г. и 35-44 г. ще се насочат предимно към дрехи, обувки, козметика и малки домашни електроуреди; спрямо цялостната извадка 45-55-годишните предпочитат малки домашни електроуреди, стоки за дома и декора.

На въпроса колко възнамеряват да похарчат по време на Black Friday, 63,1% от анкетираните, пазарували онлайн, са посочили сума между 100 и 750 лв., като 17,9% от тях са предвидили между 350 и 500 лв., а 5,5% имат намерение да направят покупки за над 1200 лв.

* Националното представително проучване е проведено по поръчка на eMAG сред 1000 респонденти на възраст между 18 и 55 г., живеещи в цялата страна, в периода 16–28 октомври 2019 г.

Други от От страната и света

Православен календар за 20 септември

Св. вмчк Евстатий Плакида и семейството му Св. вмчк Евстатий бил римски пълководец. Като езичник носел името Плакида, но приел Светото кръщение заедно с жена си Теопистия и синовете си Агапий и

Персонален НОИ от "24 часа": При работа след пенсиониране имате право на преизчисление с допълнителния стаж

"24 часа" и седмичникът за втората половина от живота "Клуб 100" имат нова кампания в помощ на читателите си - персонализиран консулт с помощта на експертите на Националния осигурителен институт

Само в "24 часа" на 20 септември - Топенето на алпийските ледници може да доведе до спиране на АЕЦ “Козлодуй”

Само в "24 часа" на 20 септември четете:  - Гергов отдаде ЦУМ за 20 години, тайна е цената. Спа, копия на египетско изкуство и розово масло на метри от президент и премиер

Работата (не) е всичко. Но къде е в Аз-концепцията ви

Като осъзнаете мястото й в личните си ценности, ще сте по-успешни и по-удовлетворени от живота си "Точният човек" е специален проект на "24 часа" за професионалния успех, растежа в кариерата

6-и съдия се отведе по делото за убийството на Любо Полицая, близки на Къро се отричат от показанията си

Разстреляният и друг довереник на Къро - Филип Стоянов, се скарали жестоко заради жена Пореден отвод на съдия стана причина за отлагане на делото за убийството на Любомир Иванов-Любо Полицая в

>