Гърция с нова търговска марка за продуктите си от областта Македония
Гърция разкри новата търговска марка, с която ще представя продуктите си, характерни за областта Македония, съобщи електронното издание на в. "Катимерини", цитирано от БТА.
Инициативата има за цел да улесни търговските усложнения, произтичащи от Преспанското споразумение между Атина и Скопие от 2018 г. Както Гърция, така и Северна Македония изнасят продукти, използвайки определението "македонски".
Новата, официална търговска марка, която ще бъде използвана за всички гръцки македонски продукти, бе представена на Четвъртата среща на високо равнище в Солун.
Новото лого представлява бяла буква "М" на син фон - два цвята, чието съчетание се асоциира с Гърция. Мотото е "Macedonia The GReat", напомнящо за историята на античното царство Македония и неговия най-известен владетел Александър Македонски, отбелязва сайтът Грийк рипортър. Търговската марка ще представя различните категории продукти с различни имена, като например "Great Tech" (за технологии), "Great Wine" (за вина), "Great Food" (за храни) и пр.
Новата марка беше представена в присъствието на премиера Кириакос Мицотакис. Логото следва да бъде регистрирано в Службата на ЕС за интелектуална собственост в Аликанте, Испания.