С оферта 8 кг консорциум грабва 13 автобусни линии в Пловдив
Тръгват чисто нови екологични рейсове - зимата отоплени, лятото хладни
Оферта с тегло над 8 кг донесоха в общината трима превозвачи, обединени в консорциум "Пловдив 2017". Те са единствени кандидати в конкурса за 13 автобусни линии, който стана исторически с обжалвания и процедурни хватки, което го забави с година. Последната беше на неизвестната "Пълдин рента кар", която замрази процедурата за определен период, а КЗК я отхвърли.
В консорциума влизат "Хеброс бус" с управител Веселин Дошков, "Автобусни превози" и "Меритранс 2017" на Петко Ангелов и "Автотранс 2000" на Димитър Чолаков. Те са разпределили помежду си кой кои линии ще вземе. Според вътрешна информация Дошков получава 6, 99, 7, 27 и 29, а Ангелов - 1, 66, 16, 44 и 116. Чолаков ще оперира по линии 15, 222 и 18. Тримата превозвачи са оборудвали автопарковете си с чисто нови рейсове - зимата отоплени, а лятото охладени. Те са снабдени и с платформи за хора с увреждания.
"Очакваме да няма жалби и до месец да имаме сключен договор", заяви кметът Иван Тотев. Той увери, че по 13-те линии ще вървят 120 чисто нови автобуси с екологични двигатели евро 6. Рейсовете ще влязат в системата за управление на градския транспорт и ще се появят по електронните табла на спирките. Според Тотев Пловдив ще има най-модерния транспорт, тъй като няма автобуси с двигатели под евро 5.
Предстои в едномесечен срок конкурсната комисия, оглавявана от шефа на "Организация и контрол на транспорта" Борислав Кръстев, да се произнесе. При отварянето на тежката оферта, една от шестте сини папки се разпиля на пода. "Е, това не биваше да става", реагира Веселин Дошков. В това време Кръстев се промуши под масата и събра разпилените книжа. Членовете й подписаха декларации за конфединциалност.
Тотев съобщи, че предстои конкурс и за нова линия - от централна гара да летище "Пловдив". А маршрутите на други три се удължават. Така № 113 ще върви по ул. "Остромила", № 9 ще стига да индустриалната зона на "Тракия", а № 93 - до с. Радиново.