Танкове издържа новото платно на Асеновградско шосе
Настилката е делела 60 см, ударно полагат асфалт
Танкове ще може да издържи новото платно на Асеновградско шосе. Настилката му е дебела 60 см, съобщи Паун Иванов от фирмата изпълнител. Най-отдолу са положени 38 см трошен камък, следват 12 см асфалт, а над тях - 6 см биндер и 4 см износващ слой. "Пригодено е за голямо натоварване", каза той. Областният управител на Пловдив Здравко Димитров пръв изпробва с личния си автомобил новия асфалт. Строителството на дублиращия път започна на 10 август. "За по-малко от два месеца е прокарано цялото трасе и се полага асфалт", констатира той. Димитров похвали строителите и заяви, че след всяка инспекция на обекта докладва лично на премиера Бойко Борисов. "Той държи всичко да знае", каза губернаторът.
Дублиращото платно на отсечката Пловдив-Асеновград е с дължина 10 км. "Прочистихме го от храсталаци, имаше канал с вода. Вдигнахме насип и стигнахме вече до асфалт", заяви Стоян Стоянов, контрольор по качеството на строителството. Изпълнителите бързат да изпреварят дъждовете. 8 валяка утъпкват асфалта, който се доставя от Пловдив и Хвойна. Над 40 работници и още толкова техника са струпани на обекта. Работи се без почивен ден. "Процесът трябва да е непрекъснат, за да не изстине топлият асфалт и да се образуват гърбици", поясни Стоянов. Изграждането на локалните платна още не е започнало, поради липса на проект. "Беше добре да се правят паралелно с новото трасе. Ще се наложи за тях да се копае отново", каза Стянов.
"Недопустимо е, че са изпуснати, но ще бъдат включени по най-бързия начин", увери Здравко Димитров. След завършване на новото източното платно движението ще се прехвърли на него, а на съществуващото ще се прави рехабилитация. По цялата отсечка ще има 5 кръгови кръстовища. Пусковият срок е септември догодина, но губернаторът смята, че строителството ще приключи по-рано. Над 100 хиляди тона трошено-каменна настилка и 55 000 т асфалт ще погълне трасето. Габаритът на едното платно е 10,5 м.
Когато и двете платна са напълно готови, по източното ще върви потокът от Асеновград към Пловдив, а по западното - от Пловдив към Родопите. "Ще вземем предпазни мерки, тъй като ще започне нелегално да се ползва новоасфалтираният участък", заяви Паун Иванов.