Българските потребители все по-често са изправени пред риска от консумация на фалшиви и съмнителни по произход хранителни продукти

15.03.2025 14:48
СНИМКА: ФРИЙПИК

Платформата на Сдружение "За достъпна и качествена храна" не спира да получава сигнали от граждани за продукти със заблуждаващи етикети, съмнителен състав и липса на адекватен контрол върху качеството. Така българските потребители са все по-често изправени пред риска от консумация на фалшиви и съмнителни по произход хранителни продукти, съобщава Сдружението на Световния ден на правата на потребителите, който се отбелязва днес.

"Недопустимо е в България да се продават храни със съмнителен произход или подвеждащи етикети, които заблуждават потребителите за състава и качеството на продукта. Пазарът трябва да бъде защитено място, а не територия за печалба на нечестни търговци за сметка на здравето на хората", заяви инж. д-р Андрей Велчев, председател на Сдружението.

Като членове на SAFE – най-голямата европейска организация, ангажирана с безопасността и качеството на храните, Сдружението "За достъпна и качествена храна" настоява за по-сериозен контрол от страна на институциите и работи в тясно сътрудничество с международни партньори за разкриване и предотвратяване на измами в хранителната индустрия.

Организацията отбелязва, че днешният ден е възможност да подчертаем колко е важно основните права на потребителите да бъдат спазвани и защитени. Темата на Световния ден на правата на потребителите през 2025 г. е "Справедлив преход към устойчив начин на живот", което поставя акцент върху осигуряването на по-добро бъдеще чрез отговорно потребление, заяви още инж. д-р Велчев.

Сдружение "За достъпна и качествена храна" работи в тясно партньорство с българските институции и активно съдейства за по-ефективен контрол върху пазара на храни в страната. то призовава потребителите да бъдат активни, да търсят правата си и да сигнализират за нередности, защото информираният потребител е защитен потребител.

В интервю за БТА председателят на Комисията за защита на потребителите (КЗП) Мария Филипова каза, че през 2024 година в КЗП са получени 27 549 жалби и сигнали от граждани. В по-голямата си част те касаят права на потребителите при покупка на определени видове продукти от интернет сайтове, рекламации на стоки, сключени договори с мобилни оператори, оплаквания, свързани с услуги, предоставяни от банки или във връзка с договори за т.нар. "бързи кредити", презентации по домовете или в хотели с цел закупуване на стоки и др.

Най-много от жалбите до Европейския потребителски център в България (ЕПЦ) в последната година са свързани с проблеми с връщането на стоки, закупени онлайн, каза в интервю за БТА директорът на центъра Соня Спасова.

Други от От страната и света

Събират пари за погребението на Мариян

За организиране на погребението на брутално убития 20-годишен младеж Мариян от Кула, се събират пари в дарителска сметка, съобщи Александър Миланов във фейсбук профила си

Искри от пиротехника запалили пожара, убил 59 души в Северна Македония (Обзор)

Жертвите са на възраст между 14 и 24 години, били на концерт на популярна група в Кочани Искри от пиротехника, използвана за светлинни ефекти на концерт, са причинили ужасяващия пожар

Докараха още трима пострадали от пожара в Кочани в "Пирогов"

Късно тази вечер още трима пострадали от пожара в дискотека в Кочани бяха докарани в "Пирогов", като двама от тях са деца. Три линейки, ескортирани от две полицейски коли и с включена светлинна и

България е готова да осигури транспорта на близките на пострадалите в Кочани, лекуващи се в София

Посолството на страната ни в Скопие съобщи, че България има готовност да осигури транспортиране на членовете на семействата от най-близък кръг на пострадалите от трагедията в Кочани

11-те пренаредили парламента, осветиха какво точно върши Конституционният съд и кой чий е там

Днес четирима са назначени от Румен Радев, защото той повтори мандат, четирима - от ВКС и ВАС, и трима - от депутатите Кои са 11-те, които единодушно гласуваха “за” в най-тежкото дело

>