Българите - сред шампионите в света по висене в TikTok - №6 (Графика)

25.01.2025 13:10
Неслучайно приложението носи това име. Идва от английското изразяване на звука на тиктакащ часовник и буквално отнема времето ви. СНИМКА: Freepik/Myriammira

Но най-много от децата у нас са в Youtube

Със средно 38 часа и 58 минути месечно българите се класират на шесто място в света по прекарано време в TikTok. Това сочат данни на статистическия портал Datareportal за 2024 г. Той събира данни от различни източници, включително публични и частни дружества, както и правителствени и неправителствени организации със съдействието на различни маркетингови и консултантски агенции като Kepios, британските WeAreSocial и GWI, както и Meltwater.

По този показател страната ни изпреварва дори САЩ. Данните са впечатляващи от гледна точка на това, че България и Хърватия са с много по-малко на брой население от останалите държави в топ 10, особено в сравнение с челната петица, която включва Индонезия, Великобритания, Чили, Мексико и Тайланд.

Иначе видеоплатформата YouTube отчита 4,44 млн. български потребители. (Виж инфографиката.)

Изглеждат нереално много, но това не са уникални потребители - често един човек има повече от един профил.

По данни от проучване на “Сова Харис” по поръчка на Съвета за електронни медии у нас (СЕМ)

90% от децата използват YouTube, следва TikTok (70%), V-Box (64%), Facebook (41%), Instagram (37%), YouTube Kids (27%) и др.

Най-активна в социалните мрежи се оказва групата между 13- и 18-годишните - 99% от тях ползват платформата YouTube, 97% - TikTok, 87% - Фейсбук, 83% - Instagram.

Според последното проучване на GWI потребителите в световен план на Instagram заявяват, че използват платформата за проучване на потенциални покупки, отколкото тези в TikTok 62,3% от потребителите на Instagram на възраст над 16 години казват, че използват платформата, за да следят или проучват марки и продукти. Междувременно по-малко от половината (49,7%) от потребителите на TikTok използват тази платформа за същите цели.

У нас според данните най-често децата от 0 до 18 години използват смартфон/таблет/компютър/лаптоп за гледане на видеа - 92%. Тук обаче не е взето предвид, че гледането на видеа може да е именно с цел пазаруване и покупка на нови продукти.

Така например 87,4% от възрастовата група 13-18 г. у нас декларират, че гледат клипове в ТикТок, но само 33,8% че гледат рекламно съдържание.

Други от От страната и света

Не саботаж, а буря - корабът “Вежен” е влачил котва по дъното на Балтийско море и може да е скъсал кабела (Обзор)

Германският външен министър: Поредният инцидент в региона не може да е случайност Българският кораб “Вежен”, заподозрян в саботаж заради поредното прекъсване на оптичен кабел в Балтийско море

Д-р Емилова стъпи опасно в темата с концлагера “Освиенцим” и гладуването. Взрив срещу нея: глупост или морална неадекватност?! (Обзор)

След телевизионното ѝ участие заговориха за "диетологичен Хитлер" Странно изказване на известната диетоложка Людмила Емилова разлюля емоционално социалните мрежи

Почина архимандрит Амвросий, игуменът на българския манастир в Зограф от 27 години (Обзор)

Под ръководството му бе възстановено изгорялото Банско крило на светата обител, построи се нова сграда за поклонниците и се поддържа библиотеката с безценни книги

Хиляди българи с петиция срещу новия глас в навигацията на "Гугъл"

15 000 българи се обединяват срещу новото звучене на навигацията на Google. След 12 години в услуга на шофьорите, гласът на Гергана Стоянова беше заменен от изкуствен интелект

Новият спор: не цените, а дефицитът в бюджета може да ни спъне за еврото

Нов терен за спор дали България да приеме еврото “разкаляха” политиците в последните дни. След като стана ясно, че остават само 0,1%, за да покрием напълно изискването за инфлацията

>