Гроздан Караджов: Чакаме анализ за влаковата катастрофа, набелязват се мерки

24.01.2025 15:28
Гроздан Караджов

В трите железопътни предприятия вече е наложена политика на нулева толерантност към направените грешки и нарушения, обясни транспортният министър

Инцидентът с влаковата катастрофа край Локорско се разследва от Националния борд за разследване на произшествия във въздушния, водния и железопътния транспорт, като негония окончателен доклад ще съдържа не само фактите и обстоятелствата, а и необходимите анализи на причините за допуснатото произшествие. Ще бъдат дадени и конкретни препоръки, за да не се допусне подобно събитие, обясни транспортният министър Гроздан Караджов в парламента по време на парламентарния контрол. 

В трите железопътни предприятия вече е наложена политика на нулева толерантност към направените грешки и нарушения, допълни той. 

По думите му се работи по осъвременяване на нормативната база и завишаване на контрола към всички участници заети в управлението на влаковото движение. Провеждат се разговори със служителите за анализ на всички допуснати грешки и нарушения. 

"В „БДЖ - Товарни превози" е издаден т.нар. тревожен бюлетин, който информира персонала за възникнали инциденти и набелязва мерки за преодоляване на подобни случи в бъдеще, отбеляза министърът. Той съобщи също, че от декември м.г. в Националната компания „Железопътна инфраструктура" е започнало монтиране на камери, записващи и звук, в работните места, в които се осигурява движението на влаковете. Караджов съобщи също, че предстои изпълнителната агенция „Железопътна администрация" да направи извънредни изпити на експлоатационния персонал в железниците", уточни Караджов. 

Той обясни още, че са взети мерки с цел завишаване на ежедневния контрол върху работите на персонала и е наредено в гарите с прекъснато действие на осигурителната техника поради ремонтни дейсности, началниците на гарите да не работят като ръководители на движение. 

"Има много липси, но най-големият дефицит е на контрола, дисциплината, професионализма и мотивацията. Обновяваване на съществуващите технически системи, изисква средства, квалифициран персонал, планиране, строителен надзор. Обновяване на само един лакомотив струва над 1 млн. евро с бордовата апаратура. Много средства ще са необходими, за да оборудваме подвижния състав", отсече министърът.  

Други от От страната и света

За да го има кабинета: не се дават имунитети и не се отлага еврото (Обзор)

Структурите трудно приемат коалицията с БСП, ДПС и ИТН - и другите лидери да обиколят хората си като мен, за да им я обяснят, призова Борисов Ако България не влезе в еврозоната

8 млрд. лева нови кредити, за имоти отидоха 5,7 млрд. 2024-а чупи рекорди (Обзор)

Вложения в жилищния пазар се оказват предпочитани в цяла Европа и за първи път са №1 2024 година чупи всички рекорди за вземане на кредити, но същевременно и по спестовност

Вучич призова протестиращите студенти за диалог и учреди ново надпартийно движение

Александър Вучич призова днес протестиращите студенти за диалог и учреди ново надпартийно движение в Сърбия. В деня, когато хиляди граждани на балканската страна излязоха на улицата в подкрепа на

Премиерът Росен Желязков: ДПС-Ново начало води процесите в тройната опозиция

"Партията си има своя лидер и аз ще се съобразявам и с неговото мнение, защото това предполага самата логика на политическа отговорност. Много имаме още да се учим от Борисов като

17 на опашка за лидер на БСП, Гуцанов влезе в битката пред Киселова и елитни другари (Обзор)

Станишев ще спасява партията от умиране Пряк вот по-скоро няма да има, конгресът с нагласа да върне избора от делегатите 17 са финално кандидатите за лидер на БСП

>