Ваня Григорова: Оставането на нощния градски транспорт е политиканстване на гърба на шофьорите
Васил Терзиев е вреден човек и пречи на развитието на транспорта. Еднолично го саботира, докато по студията се жалва от икономическото мнозинство. Искането за оставане на нощния градски транспорт е политиканстване на гърба на шофьорите, защото тази услуга е недоносеното дете на „Спаси София". Разбирам нежеланието на родителя да признае, че детето му има недъзи, но докато не го признае, детото не може да бъде излекувано.
Това каза Ваня Григорова на брифинг в отговор на обвинения на общинските съветници от ПП-ДБ-СС.
„Както вече разясних, искането ми не е за спирането на целия нощен транспорт. Това категорично не е вярно. Искането ми е да бъдат спрени 2 от линиите- N3 и N4, защото не се използват и ограничаване на другите две линии до курсове в петък и събота, когато всъщност има пътници по тях. Истината е, че си мечтая за още 10 нощни линии и въвеждане на безплатен градски транспорт, което е демонстрация на пълна последоствателност от моя страна, но не мога да пренебрегна факта, че няма достатъчно шофьори и коли. Като представител на синдикат бях в комисията, когато решението за връщането на нощния транспорт беше взето и изразих всичко това. Трябваше след 1 година да представят анализ на услугата, но не го направиха те, направих го аз и данните са еднозначни", обясни Григорова.
Тя показа и кадри от видеонаблюдението в автобус от линия N1, на които се виждат средно по трима човек в различни времеви интервали.
„Автобусите се движат празни от 23:30 до 04:00 ч., докато през деня се режат линии. По разписание има коли, които не минават, защото има недостиг. Лишаваме хиляди от превоз през деня, за да удовлетворим нуждата на около 50 човека през нощта", обясни Григорова.
„Надявам се, че колегите общински съветници ще разберат, че това изтощаване на работниците в авто и електротранспорта не може да продължава вечно и ще подкрепят доклада. Ние няма да размятаме 400 жалби, а пред общината ще има 1000 човека от сектора на градския транспорт, които ще им кажат, че това не може да продължава така", каза още тя.
„Истина е, че гласувахме и приехме да бъдат дадени 15 млн. лв. за подобряване на условията на труд в транспортните дружества, но те не са осигурени, защото договорите не са подписани. Настоящето ръководството на общината не желаеше да изплаща бонуси от тази година, а от следващата, за да има аргументи, че ще дадем средства и ще спрем разговорите за повишаване на заплатите. Няма как обаче да привлечем водачи и сервизни работници с обещания пред медиите. Необходимо е да си изпълняваме ангажиментите", каза и общинската съветничка от ГЕРБ-СДС Екатерина Йорданова.