Галин Цоков беше гост на ученически подкаст

23.12.2024 16:05
СНИМКА: Пресцентър на МОН

Ученици от Професионалната гимназия „Велизар Пеев" в Своге създадоха предпразнично издание на подкаста „След училище". Първи техен гост бе министърът на образованието и науката проф. Галин Цоков. Той отговаря на въпросите на единадесетокласника Георги Божков и пожела успех на училищната инициатива. Това съобщиха от пресцентъра на МОН. 

От началото на тази година шестима ученици създават подкаста „След училище" или на английски език – „After School Podcast". Целите на училищния подкаст са провеждане на интервюта с разнообразни гости, отбелязване на събития, свързани с училищния живот и коментиране на актуални теми за училището, обществото, медиите.

В дните преди празниците, с помощта на Министерството на образованието и науката, учениците правят серия от интервюта с ръководството на институцията и представители на Отрасловия съвет в училищното и предучилищното образование. Младежите разговарят с тях за това какви ученици са били и какво днес биха пожелали на децата в класните стаи. Целта е един по-различен и по-човешки разговор за образованието и училището, обясняват създателите на подкаста.

Иновативната поредица ще провокира учениците да развият изключително важни качества и умения, които ще са им необходими не само в професионален план, но и в ежедневието, коментира министър Цоков. По думите му всяка подобна инициатива заслужава подкрепа, защото това помага на младежите да повишат увереността си, да се научат да изразяват мнението и идеите си пред публика.

Създаването на видеосъдържание с външни гости изисква планиране, писане на сценарии, водене на интервюта, подготовка и обработка. Тези дейности развиват комуникационните и техническите умения, които са ключови за всяка професия. В работата си подрастващите ще засягат и обществени теми, с които да повишават гражданската си активност и ангажираност, обясняват от ПГ „Велизар Пеев".

Учениците, които създават подкаста, са Александрия Тодорова (11. клас, специалност „Компютърна графика"), София Неделчева (11. клас, специалност „Компютърна графика"), Михаела Димитрова (11. клас, специалност „Компютърна графика"), Георги Божков (11. клас, специалност „Електрически превозни средства"), Натали Петрова (10. клас, специалност „Компютърна графика"), Ема Петрова (8. клас, специалност „Компютърна графика"). Инициативата се реализира под ръководството на учителите Христина Манолова и Петър Димитров.

Други от Просветни

Студентите през академичната 2023/2024 година у нас са с близо 3000 повече

Студентите през академичната 2023/2024 година у нас са 182 759, което е с близо 3000 повече от предходната година. Това показват данните от Националната карта на висшето образование

Общо 2240 професионални и профилирани паралелки в гимназиите предлага МОН

За първи път Министерството на образованието и науката (МОН) предлага толкова висок процент от 61,32% професионални паралелки в план-приема за гимназии за следващата учебна година

Съветът на ректорите: Образователна коалиция в парламента за смислени реформи

Сформиране на своеобразна образователна коалиция в парламента за смислени реформи и политики, предлага председателят на Съвета на ректорите В писма, изпратени до всички парламентарно представени

Цоков: Обмисля се включване на мерки за насърчаване на социално-емоционалното обучение

Обмисля се включването на мерки за насърчаване на социално-емоционалното обучение в Национална програма на МОН. Това съобщи министърът на образованието и науката проф

Нова STEM среда откриха в Еврейското училище в София

Нова STEM среда откриха към училищното STEAM пространство на 134 СУ "Димчо Дебелянов" в София. Това се случва по Национална програма „Изграждане на училищна STEM среда“

>