Елица Шопова: С ново поколение платформи А1 улеснява клиентите, предлага им най-добрите решения

02.12.2024 16:15 Самуил Огнянов

Нашият дигитален асистент АВА обработва хиляди запитвания ежедневно и отговаря мигновено на въпроси, казва старши директор “Клиентски опит и удовлетвореност” в А1 България 

- Каква е успешната формула, за да може бизнесът да предоставя отлично клиентско изживяване?

- В съвременната телекомуникационна индустрия доброто клиентско изживяване е ключово конкурентно предимство. Потребителите стават все по-взискателни, търсят персонализирани решения, леснодостъпни услуги и обслужване, което им осигурява спокойствие и удобство. От наша страна това означава

адаптивност към индивидуалните нужди, прозрачност в комуникацията и постоянно подобряване

на каналите за взаимодействие.

За да предоставим на клиентите ни положителни емоции при взаимодействието с А1, въвеждаме ново поколение платформи, които осигуряват синхрон между дигиталните и физическите точки за контакт. Важен фокус за нас е непрекъснатото развитие на хората в екипа ни, така че да предоставяме обслужване от ново поколение. Инвестираме в изкуствен интелект (AI) и автоматизация, за да улесним и персонализираме взаимодействието на клиентите с нашите услуги. Това позволява на екипите ни да се съсредоточат върху по-креативни задачи, които добавят реална стойност. Клиентското удовлетворение редом с финансовите резултати е сред водещите измерители за успеха на А1.

- Как разбирате какво иска потребителят?

- Наясно сме, че потребителите не са хомогенна група хора, всеки има своите специфични потребности и желания, които се променят според житейската фаза и конкретната ситуация. Телекомуникационният пазар изисква дълбоко разбиране за различните типове клиенти - от студенти до семейства и малки бизнеси.

За да отговорим на тези нужди, събираме обратна връзка от клиентите ни в реално време. След всяко взаимодействие - в магазин, онлайн, при техническо посещение или по телефона, клиентите споделят мнението си чрез анкети, които внимателно анализираме. Това ни помага да оптимизираме услугите, мрежата и каналите ни за обслужване. Използваме изкуствен интелект и съвременни модели за анализ на масиви от данни, позволяващи да идентифицираме потенциални рискове и проактивно да предлагаме решения, преди да се появят проблеми.

- Как се променят изискванията към обслужването днес спрямо преди десетилетие?

- В последното десетилетие се промениха много неща - непрекъснато се развиват технологиите, стартираха мрежите от пето поколение и вече

голяма част от клиентите използват устройства, свързани с 5G ULTRA

мрежата на А1. Потребителите вече не търсят само свързаност, а цялостно дигитално изживяване. Затова и ние предлагаме все повече и по-комплексни дигитални услуги.

Свидетели сме на ръст в използването на дигитални портали за самообслужване като “Моят А1”. Този общ портал с интуитивен интерфейс спестява време на клиентите ни чрез възможността да плащат с един клик сметките си и проверят как са формирани същите.

Осигурява им спокойствие да следят в реално време потреблението и текущата си сметка. Дава им свобода да избират и добавят допълнителните дигитални екстри: стрийминг платформи като Netflix, SkyShowtime, MAX HBO, спортните канали MAX Sport и Diema Xtra, аудиоплатформи, абонаменти за онлайн издания.

Огромно улеснение е възможността да подписват електронно договорите си, да активират роуминг или да закупят електронна винетка също в “Моят А1”. Според глобални проучвания, такива решения са в основата на повишаване на лоялността и намаляване на отлива на клиенти.

През платформата за дигитално самообслужване провеждаме за трета поредна година и коледната дарителска кампания “Доброто ни свързва: Дари за децата, А1 ще удвои”. По този начин даваме възможност на клиентите ни да подкрепят детското здравеопазване със сума по свой избор, а с удвоената от нас сума ще бъде реновирано още едно детско отделение.

- Доколко платформите за самообслужване дават на клиентите това, което търсят, по подходящ за тях начин?

- Съвременните клиенти ценят удобството и възможността да управляват услугите си сами. “Моят А1” е нашият отговор на тези нужди - интуитивен портал, който предлага цялата необходима информация на едно място и

позволява сигурно и бързо управление на услугите

Непрекъснато го обновяваме, така че да е максимално релевантен, да показва най-важните за хората данни, като същевременно предоставя възможности да контролират всички свои взаимоотношения с А1.

- Контролът върху услугите, добавянето на дигитални екстри са само част от възможностите на “Моят А1”. Какво бихте посъветвали клиентите в случай на затруднение?

- Специално за клиентите на тв и интернет услуги разработихме нов модул в “Моят А1” - “Реши затруднение”. С няколко клика клиентът може да провери на какво се дължи проблемът и да го отстрани сам в няколко лесни стъпки. Ако затруднението е по-сериозно, може да регистрира заявка за посещение от техник или разговор с наш експерт.

По този начин по всяко време в денонощието потребителите могат да направят първоначална самодиагностика на тв или интернет услугата, на оборудването, или да се осведомят навреме при наличие на обща авария. Лесно, удобно и бързо е всичко, което съвременният човек търси в забързаното си ежедневие.

- Изкуственият интелект все повече навлиза в ежедневието на бизнеса и хората. Можете ли да споделите на колко хора успява АВА да помогне всеки месец? За какво най-често клиентите пишат на дигиталния чатбот?

- Изкуственият интелект е основен двигател за подобряване на клиентското изживяване. Нашият дигитален асистент АВА е ярък пример за тази трансформация. Тя обработва хиляди запитвания ежедневно и отговаря мигновено на въпроси, свързани с фактури, плащания, роуминг, продукти и услуги, технически затруднения и много други теми. Благодарение на постоянното обучение при над 85% от запитванията АВА е в състояние да осигури съдействие идентично с това на жив човек, без необходимост от намеса на експерт от А1.

- Доколко е сигурно потребителите да въвеждат данните си в разговор с АВА и да си подписват договорите в “Моят А1”?

- Сигурността на клиентите е наш приоритет. Те могат спокойно да въвеждат лични данни, защото

платформите ни използват най-новите технологии за защита

Няма място за притеснение, когато трябва да се въведат ЕГН, мобилен номер или банкова карта в “Моят А1”. Нашите системи за защита гарантират, че само упълномощени потребители имат достъп до клиентската информация.

- Как виждате бъдещето на клиентското изживяване?

- Бъдещето на клиентското изживяване в телекомуникациите ще бъде насочено към още по-голяма персонализация чрез анализи на данни и използване на изкуствен интелект. Ще продължим да развиваме платформи като “Моят А1” и умния ни чатбот АВА, които не само облекчават живота на клиентите, но и създават усещане за свързаност и грижа.

Вярвам, че винаги в основата на доброто клиентско изживяване ще присъстват ценности като свобода, избор, сигурност, доверие, грижа. Успехът ще е на страната на тези компании, които успеят да постигнат синергия между тези ценности и възможности на новите технологии. Ще продължат процесите по интегриране на различните канали за взаимодействие с компаниите и осигуряване на идентично обслужване при преминаване от един в друг канал.

Клиентите ще очакват компаниите проактивно да ги известяват за всички важни събития. Персонализирана комуникация, индивидуални решения, интелигентни дигитални канали, безкомпромисни стандарти за сигурност и защита на личните данни са важна част от новата парадигма на доброто клиентско изживяване.

Други от Интервюта

Чл.-кор. Евелина Славчева: Нашият учен - на 45-50 г., замислен, говори с неудоволствие за пари, но вече не се срамува от заплатата си

Преглеждаме имотите си, може да се помисли за осигуряване на дом за младите докторанти, казва новият председател на БАН Още акценти от интервюто: Можем да задвижим с водород железницата в

Тервел Георгиев: Нападението над Слави Ангелов е изключително тежко престъпление и извършителите трябва да бъдат наказани

Това е моя константна теза и тя в никакъв случай не влиза в противоречие с работата ми на адвокат - Г-н Георгиев, разбрахме, че ще напуснете парламента. Това истина ли е? - Така е, да

Михаил Константинов: След проверката в секциите може да има разместване в депутатските бройки и положението да се влоши за жалващите се

Партиите са изключително лицемерни - те се жалват от ставащото в секционните комисии, в които са предложени от тях хора Във всяка секционна комисия трябва да има юрист или човек на държавата - в

Жан-Мари Бокел: Има нужда от военно обучение и специфично оборудване за Африка

Вече сме готови за информационната война, която руснаците започнаха, казва личният пратеник на президента на Франция - Г-н Бокел, много рядко имаме в България човек като вас - личен пратеник на

Николай Димитров: Несебър е финансов отличник, не само заради туризма, а и за местните данъци – насърчаваме хората и бизнеса да ги плащат навреме

Стремим се да разпределяме средствата справедливо, така че нито едно населено място да не изостава в развитието си, казва кметът на морския град - Г-н Димитров

>