Директори на руски заводи за самолети губят постовете си заради забавяне на производството
Руската авиационна холдингова компания (ОАК) е сменила директорите на две от най-големите самолетостроителни дружества в страната - "Яковлев" и "Туполев", предаде ДПА, като се позова на руски медии.
По данни на руския вестник "Комерсант" от постовете си са отстранени Андрей Богинский, генерален директор на "Яковлев", и Константин Тимофеев, административен директор на "Туполев". Временно техните места ще заемат генералният директор на ОАК Вадим Бадеха и неговият заместник Александър Бобришев.
"Прехвърлянето на управлението пряко на компанията майка ОАК ще позволи всички налични ресурси да бъдат насочени към изпълнението на специфични задачи по сертификация и серийно производство на местни граждански самолети", се посочва в прессъобщение на ОАК.
"Комерсант" цитира запознати източници, според които промяната се налага, тъй като правителството не е доволно от постоянно забавяне при разработването на руски пътнически самолети.
По-специално това се отнася за самолет със среден обсег МС-21, който трябва да полети в средата на следващото десетилетие, но чието серийно производство постоянно се отлага. Сроковете за настоящата година, например, вече са прехвърлени за края на следващата, пише БТА.
Забавянето се дължи в немалка степен на западните санкции, наложени на Русия заради инвазията й в Украйна. Около 80 ключови компонента за МС-21 трябва да бъдат подменени, вкл. двигателите, тъй като не могат да бъдат доставени, посочва ДПА.