Велосипедисти от Варна настояват за изграждане на повече велоалеи
Велосипедисти от Варна настояват за изграждане на още велоалеи, който да обхванат нови райони на града, включително и Аспаруховия мост. Те са изработили специален план за разширяване на велоалеите и са готови да го подложат на обществено обсъждане.
Липса на достатъчно велоалеи в града и разпокъсаност между тях откриват членовете на велоклубове във Варна. Затова твърдят, че приемането на план за развитието им е наложително, пише БНТ.
"Належащо е, защото се правят много неща на "парче" без ясни стандарти, без ясна визия как да се развива велосипедната инфраструктура", споделя Здравко Василев от велоклуб "Устрем".
Имат и конкретни предложения.
"Изграждане на велоалеи на 10 варненски улици и булеварди. Изграждане на безопасни входно-изходни маршрути", казва той.
Генералният план за организация на движението в общината включва изграждане на ново велотрасе с дължина над километър.
"Също така могат да бъдат обсъдени и нови трасета, които ще бъдат взети под внимание от проектантите", коментира Тихомир Тимов, Община Варна.
Велосипедистите настояват и за велоалея на Аспаруховия мост.
"Технически е абсолютно възможно това да се изпълни. Това не е наше мнение, а на експерти, с които сме говорили. Очакваме да има сериозен ремонт на моста и се надявам там да се включи това нещо", казва Здравко Василев:
Общинските власти са положително настроени към идеята.
"Там да се обособят съответните велоалеи и тротоари, за да може да се ползва и от пешеходци, и от велодипедисти, тъй като в момента това нещо е невъзможно. Тротоарите са тесни и върху тях са разположени стълбовете за тролейната мрежа", казва Тихомир Тимов.
Колоездачите обаче настояват бъдещите алеи да бъдат разположени на пътното платно, а не на тротоара.
"Това директно вкарва в конфликт велосипедистите с хората, които се придвижват пеша, майки с колички, възрастни хора. За нас е важно това, което следва, да бъде направено както трябва", заяви Теодоси Бялков, инициатива "Открий колелото".
Велоклубовете искат и по-строг контрол върху водачите на тротинетки, които ползват велоалеите, но често се движат по тях с превишена скорост.