И за ДДС за кръчмите разделени между лоша храна, високите ѝ цени и скъпия персонал
Връщането на ДДС на 20% процента на ресторантьорите разгневи бранша с аргумента, че това не е начин да се закърпи дупката в бюджета. Публикация в защита на мярката обаче написа в профила си радиоводещият Димитър Павлов.
Много съм си говорил с приятели, които имат заведения и ресторанти, но ако някой ми даде логично обяснение защо ДДС-то им продължава да е на 9%, че има ревове да продължи да е така и догодина, евала му правя. Не съм видял да има обществена загриженост така да бъде за детски стоки, лекарства... пише Павлов.
В коментарите под публикацията потребители се разделиха на “за” и “против” мярката.
Заведение със 150 места има нужда от минимум дванадесет човека персонал на смяна, средно 150 лв. надница! 1800 лв. е разходът само за заплати на ден, остава наем, ток, осигуровки, данъци и още куп др.неща? ДДС 9% е само на храната,алкохолът е 20%, коментира Милен Атанасов.
Друг призовава да има диференцирано ДДС, но да не е за ресторанти.
Например пекарни, където се произвежда хляб, бих подкрепил да останат на 9%, защото произвеждат по-хубав и качествен хляб от заводите.
Иначе 9% трябва да бъде ДДС не само за детските стоки, а и лекарствата, пише Асен Николов.
Друг обръща внимание на качеството на храната. И в същото време цените им отидоха в тавана, а за качество не ми се коментира.., пише потребител Вуйчо Ваньо. На което Десислава Димитрова му отговаря: Какво му има на качеството? Аз примерно ходя на определени места и ми е окей качеството. Не виждам проблем, ако собственикът на заведението се старае всичко да е топ, да си плащам. Все пак това е услуга, някой ти готви, сервира и ти се усмихва за “Довиждане”. Не е ли така, или бъркам някъде?!, пита саркастично Димитрова.